6:30 - Csörög az ébresztő. Kimásztam az ágyból, gyors zuhany + fogmosás. -Öltözés- Az előkészített fehér inget végig gombolom, a nyakkendőm igazítása közben pedig egy pillantást vetettem a tükörben a mai szettre. Lesz egy kemény tárgyalás, de megcsináljuk.. Óra felcsatol, irány a garázs.
7:00 - Ahogy közelítek felé, megint elcsodálkozom a méretein. Gyönyörű fekete, tökéletes a forma. A hátulján még lenne mit javítani, de ennyi hibája legyen.
7:01 - Kilincsre ráfog - Gomb megnyom - Ajtó nyílik. Start gomb és az autó beindul. A telefonom bedobom a szokásos helyére ahol az induktív töltő azonnal elkezd dolgozni. Kuplung kinyom, 1-es, indulunk. A garázs elég szűkös építésű, így a 4,9 méter hosszú autóval elég nagy kihívás egy lendületből kifordulni. Élesen fordulok balra, és a jobb eleje közeledik az oszlophoz, a PDC asszisztens már folyamatosan sípol. TUDOM, hogy elfér, de mégis bennem van az ideg. A középső kijelzőn megnyomom a kamera gombot, így a jel alá rejtett kis objektívnek köszönhetően, az autó teljes orrszélességében látom, hogy mi merre van. Kb 4cm az oszlop, el fogunk férni.
7:30 - 31 fok van kinn, én pedig az M1M7-es közös szakaszán vagyok Siófokra, a tárgyalás helyszínére tartva. A klima tökéletesen teszi a dolgát, de a fullbőr belső ilyenkor tudNA kellemetlenségeket okozni, pláne hosszú ujjú ingben... Amikor az extrákat X-elgettem, mindenki mondta, hogy ne legyen bőrbelső, mert szívás nyáron és télen. Tudtam, hogy igazuk van, ezért rendeltem úgy, hogy fűthető és hűthető is legyen... 3-4 órás autó út alatt sem izzadsz bele, legyen bármilyen meleg is.
7:36 - 1km- múlva, tarts balra... és a szélvédőre vetítve, pont a látómezőmbe, megjelenik egy piros nyíl.
Érkezik egy fontos e-mail, amire azonnal reagálnom kell. Az adaptív tempomatot beállítom 100km/órára, és a követési távolságot nagyra. Elkezdem írni a válasz e-mailt amikor heves sípolásba kezd valami műszer és a kormány balra tekeredik magától.
Annyira belemerültem a telefonozásba, hogy megfeledkeztem az M7-re vezető nagy balkanyarról, de a sávtartó asszisztens bekanyarodott helyettem, gyakorlagilag beavatkozás nélkül.
7:40 - A HUD jelzi, hogy már nincs 100km/órás korlát, a tempomaton állítunk egy keveset.
Az este keveset aludtam, izgultam a mai tárgyalás miatt. Hogy oldjam a feszültséget, bekapcsolom a masszírozó funkciót, ami a gerincem szinte teljes hosszában megdolgoz.
8:00 - Néha végignézem az autó vitális jeleit. Töltés, olajhőfok, gumiabroncsokban a nyomás... A kormányon található gombokkal, a félig digitális műszerfalon pillanatok alatt nyugtázom, hogy minden rendben.
Elmegy mellettem egy autó, látom, hogy lefotóznak a jobb1-ből...
8:01- A hűtött kesztyűtartóból előveszem az energiaitalt. Pont van elég idő, hogy hasson. Ahogy távolodunk a fővárostól, kedvenc rádióadóm elnémul, így a telefonomon található zenék között böngészek a középső kijelzőn, majd berakom a legújabb Szecsei mixet. A Bose hifi könyörög, hogy kicsit hangosítsak rajta, nem szereti, ha nem hagyják kiteljesedni.
8:33 - A belső sávban veretek, miközben a külsőből mindenféle jelzés nélkül egy igazi idióta berántja elém. Az adaptív tempomat lekezeli.
8:45 - Begurulok a partner parkolójába. Az autók a padka mellett egy sorban állnak, de látom, hogy van egy lefoglalt hely. Az lesz az enyém. Ahogy elgurulok a hely mellett, az autó jelzi, hogy itt egy parkoló. A képernyő átvált felső nézetbe, így az autó körül 360 fokba látok mindent. Rükvercbe váltok, elindulok hátra és a kormány magától elkezd tekeredni. Egyből tökéletesen beáll, én csak a pedálokat használtam.
Stop Gomb - Ahogy leállítom a motort, az ülés előlrébb csúszik az ülés. A közel 2 méteres magasságom miatt, a B oszlop mindig útba van kiszálláskor, ezért bekapcsoltam a "könnyő kiszállás" opciót. Keresem a kulcsot, de eszembejut, hogy a laptoptáskámba van, úgyhogy nincs baj.
21:00 - Vége a tárgyalásnak. Elhúzódott.
21:05 - Sétálunk az autó felé, nyakkendő lazítás, hárman még feljönnek velem Budapestre. Gyanítom, hogy pokoli forróság lehet az autóban, ezért hosszan nyomom a nyitó gombot. Az autó szokásos fényjátékát eljátssza, és lehúzódik mind a 4 ablak, továbbá kinyílik a napfénytető. Még egy kicsit beszélgetünk.
21:10 - Beszállunk az autóba. Meglepődik a mögöttem ülő szintén 2 méter körüli magassággal rendelkező Úr, hogy a térde közelében sincs az én ülésem, és milyen óriási a hely hátul.
21:15 - Gurulunk a parton, és a semmiből, tényleg a _SEMMIBŐL_ egy erősen ittas férfi lép le az útra. Le se tudtam reagálni, addigra a vészfékező rendszer megállította az autót.
21:30 - Megyünk az autópályán és magától felkapcsolódik a reflektor. Furán néznek a többiek, hogy előttünk azért van pár autó, de én mégse kapcsolom le. "Had vakuljanak?"
Ahogy haladunk el az autók mellett azt látják, hogy sosem vetül fény rájuk. A lézer led fényszóró felismeri az objektumokat, és kikerüli azokat, illetve úgy állítja a fénycsóvákat, hogy a szembejövőt se vakítsa el, viszont nekem maximális legyen a látótávolságom.
-Adaptív tempomat+sávtartó-
A jobb egyben ülő hölgy kicsit fázott, ezért a kétzónás klíma adta lehetőségekkel élt.
21:50 - Folyamatosan beszélgettünk, és kérdezték, hogy ennyire csendes-e az autó, magasabb sebességnél is. Felgyorsítottunk 200-ig, majd a tempomat. Ugyan olyan hangerőn tudtuk folytatni a beszélgetést. Minimális menetzaj.
23:00 - Nyílik a garázsajtó. A helyem két oszlop között van, elég egy apró figyelmetlenség és a fizetésem egy részét lapátolhatom a márkaszerviznek. 360 fokos nézet, (Egyébként a tükrök alljában vannak ezek a nagyon nagy látószögő kamerák) így már látom az oszlopokat, és az autót.
Motor leállít - ülés előre - kiszállás. Gomb megnyom, autó bezár.
Sétálok el, majd kb. 10 méter után, visszanézek...
<2036 KM, 4 nap , 8,1 Literes átlag... ;) >
- 1
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Bejelentkezés