Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

52 ÉVIG MŰKÖDÖTT, ÉS MOST VÉGLEG BEZÁRJÁK A RUHR-VIDÉKI OPEL BOCHUMI GYÁRÁT!


forumadmin

Berlin, 2014. december 5., péntek (MTI) - Végleg leállították a termelést pénteken az Opel bochumi gyárában. A németországi Ruhr-vidék iparvárosában 52 évig működött az Opel összeszerelő üzeme. A zárást eredetileg december közepére időzítették, de a tervezettnél hamarabb legyártották az utolsó évre előirányzott 90 ezer darabot a cég családi modelljéből, a Zafirából, amely ezentúl a rüsselsheimi gyárban készül.

A 3300 bochumi alkalmazott többsége végkielégítést kap és a munkáltató által alapított, ideiglenes, legfeljebb két évre szóló munkaviszonyt biztosító vállalathoz - úgynevezett átmeneti társasághoz - kerül, amely tanácsadással, képzéssel támogatja az elhelyezkedésben az elbocsátandó dolgozókat. A gyár területének egy részén alkatrészraktárat alakítanak ki, ahol nagyjából 700 embert foglalkoztatnak majd.

 

A bochumi üzemben az első Kadett modellektől kezdve nagyjából 13 millió autót gyártottak. Az üzem sokáig a szénbányászat összeomlása miatt végrehajtott szerkezetváltás sikerének jelképe volt. Az 1962-ben megnyitott üzem akkor Európa legmodernebb autógyára volt, és a beruházás révén több ezren jutottak álláshoz a kőszénkészlet kimerülésével munkanélkülivé vált bányászok közül.

 

A legjobb időkben 20 ezer ember dolgozott a gyárban, a lassú hanyatlás pedig a nyolcvanas években kezdődött. Az amerikai tulajdonos, a General Motors először 2004-ben vetette fel a gyárbezárás tervét, és végül tavaly áprilisban hozta meg a végső döntést. A tulajdonos az európai piac visszaesésével és az autógyártó ágazat globális átalakulásával indokolta a veszteségessé vált gyár bezárását.

 

Bochumban nem csak az Opel-gyár bezárása okoz gondot, a város súlyos gazdasági válsággal küzd, mint a Ruhr-vidék egésze. A városban az 1951-ben megalapított Európai Szén- és Acélközösség, a Montánunió révén kezdődött fellendüléssel teljes foglalkoztatottság alakult ki, a nehézipar leépülése után viszont ezt nem sikerült újra elérni, és az utóbbi években romlott a helyzet. 2008-ban például bezárták a helyi Nokia-gyárat, és a munkanélküliség tavaly év végén már 10 százalék felett volt, a 360 ezer lakosú városban több mint 18 ezer volt a nyilvántartott munkanélküliek száma.

 

A bochumi és az észak-rajna-vesztfáliai tartományi vezetés beruházásösztönző programokkal próbálkozik, az Opel telephelyén sorakozó régi gyárcsarnokok többségét például lebontják, hogy megkönnyítsék az újabb vállalkozások megtelepedését. Az első jelentkező a német postavállalat (Deutsche Post) csomagküldő szolgálata, a DHL, amely azt tervezi, hogy 2016-ra egy hatalmas csomagelosztó központot épít az autógyár helyén.

 

Forrás: MTI

Módosítva : forumadmin


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 183 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.