Gyorsulási versenyek Kiskunlacházán, a repülőtéren. Dragracing Kiskunlacháza + Opel Találkozó + Smoke & Charm évadnyitó. Mint ahogy azt már megszokhattátok a DragRacing csapata idén is biztosította az Opeles évadnyitó bulit. Köszönjük László Zoli klubtagunknak a szervezést, közreműködést. Őt kérdezem, hogy látja, milyen volt az első idei verseny.
Pörögsz, autót építesz, szinte minden Opelost ismersz.... hihetetlen.
Szép napot mindenkinek!Köszönöm szépen a megkeresést.Pörgök folyamatosan,nem szeretek egy helyben ücsörögni,valamit mindig kell csinálni. Autót én kimondottan nem építek,csak a saját tapasztalataimat (ami elég kevés) megosztom azokkal akik hasonló érdeklődéssel hozzánk csapódnak,illetve kérdeznek.-Autós körökben az ismeretségek kialakultak az évek folyamán,ez köszönhető az autós találkozóknak,a szlalom (minirally) ill. a gyorsulási versenyeknek, Bonci autóbontónak ahol dolgoztam egy ideig és persze az internetes közösségi oldalaknak.
Hogy sikerült az Opel Kupa? Milyen érzés szervezőnek lenni, és ezen tapasztalatok birtokában versenyezni is?
Felkaroltam ezt az opel kupa rendezvényt 2016-ban mert "senki" nem foglalkozott vele( senki sem kért fel rá,és természetesen ebből nekem anyagi hasznom sincsen).Látszik hogy ki van éhezve a nép a találkozókra ,és az amatőr versenyzésre is.Erre egy tökéletes helyszín a DragRacing rendezvénye.Nekik jó hogy megyünk ugye anyagi oldalról,nekünk meg hogy helyet adnak,rendeznek és pályát biztosítanak.
Szervezőnek nem tartom magam,csak segítettem a rajtnál egy-két infóval az autók bemutatásával a speekereknek. A fotók és videók készítése miatt tébláboltam ott egyébként.
Megnyerted a kategóriád! Gyakorlatilag 1-2 meneted volt, aztán fotózás, beszélgetés akivel csak lehet.
Beszéljünk a te versenyedről is. Mitől tartottál eleinte a leginkább?
A kategóriám megnyerésén mondhatni én is meglepődtem de ehhez az is kellett hogy rossz napja volt a többieknek.-Reggel nyitásra érkeztünk azzal a céllal hogy lássam idén először mit mutatnak az időeredmények.Tudva lévő hogy reggel 8h körül még minden hideg (pálya,gumi,levegő),de a 4-5 kör alatt tudott az autó a gyenge tapadás ellenére 13,6-14,2 másodperces időket menni 402 méteren.Le is állítottam,majd 12 ó környékén még egy 13,7-es időt mentem vele.Ezután annyira sokan lettek a versenyen indulók hogy nem láttam értelmét sorba állni,mikor meg fél 5 után szerettem volna menni még egyet akkor meg vége lett a versenynek.
Edzeni mikor van időd?
Edzeni? Minden nap egy edzés.Vezet az ember ugye nap mint nap.Elindul,megáll,váltogat.Kimondottan erre a "játékra" nem lehet edzeni.Inkább fejben kell ott lenni a startnál,nyugodtan,átgondoltan a pályához ill. az autóhoz megpróbálni hozzá igazodni.Reakció!-Fontosabbnak tartom az autó jó műszaki állapotát.Motor-váltó-futóműnek 100%-nak kell lennie.Hülyének néznek sokan hogy havonta olajat ill. szűrőket cserélek és havonta futómű állításra járok,évente kuplung szettet cserélek ha jó ha nem jó akkor is.Ellestem az évek folyamán innen onnan trükköket és sokat köszönhetek az ismerőseimnek,barátaimnak akiktől tanulni lehetett.
Milyen eredmények születtek?
A 2017-es időeredmények érdekes módon nem lettek olyan kimagaslóak mint pl. tavaly. Pár "nagyágyú" az idén nem tudott elindulni egyéb okok miatt.(építés alatt van,elromlott,pont lejárt a műszaki stb stb )-Viszont örömmel néztem hogy a télen a fiatalok elkezdték reszelni a vasakat és próbálkoznak eredményesek lenni.Kialakulóban van egy új generáció és ha kitartóak tuti sikeresek is lesznek.Minden kategóriában indultak versenyzők.Kiemelném Kisdomsa Krisztiánt aki 3X is meg tudta nyerni az O2-es kategóriát,vagy Csordás Anikót aki legyőzte a másik Corsa C Gsi-vel induló Danit. Minden elismerésem a 2db Opel DRAG-nak akik rengeteg pénzt és időt nem sajnálva eljöttek,látványosan szép időket futottak.Volt egy versenyző is (Suba Krisztián),őt véletlen rossz kategóriába sorolták de én tudom hogy 16,333-al ő lenne a 7. az O2-be egy C20NE Asconával.A versenyen indulók és a találkozóra érkezők között is lehetett látni nagyon szép és igényesen karbantartott vasakat is,már ezért megérte szervezkedni.
Beszéljünk egy másik klubtagunkról a favoritról is. Sólyommal mi történ? Mennyire publikus a motor hibája?
Huhh.....Laci sajnos nem tudott jó eredményt elérni pedig nagyon készült rá,de a technika ördöge megviccelte,pedig ha valaki készült az idényre az ő volt.A motornak elvileg nincsen hibája,azt a részét amennyire tudtuk átnéztük,lettek olyan újítások mint pl. 100-as pillangó,egyedi ECU, gyártott szívósor stb stb és valamiért nem állt össze, hogy leforogjon rendesen. Folyamatban van a hiba kiderítése és én 100%-ban biztos vagyok benne hogy fogunk még mostanában az ő idő eredményeiről beszélni.
A versenysorozat több állomásból áll. Következő helyszín?
Szép számmal lesznek versenyek,a következő feladat április 8.án Tökölön lesz 10.30-tól lehet nevezni,versenyezni.
Április 23 ismét Lacháza (itt valószínűleg már csak néző és max. Sólyom segítője leszek)
Április 29-én meg ugye nagy esemény következik a Kakucs ringen! Opel találkozó és pálya autózás a II. BlitzRing.
Felejthetetlen volt a tavalyi is!
Gratulálunk ezúton is az eredményekhez minden résztvevőnek és klubtagunknak!
Köszönöm szépen az én és a versenyző társak nevében is a gratulációt és örömmel tölt el hogy egyre többen mutatják meg magukat a zárt pályás rendezvényeken a srácok.Sok sikert minden OPEL márkatársnak és családjainak egész évre!! Sziasztok!
Kérdések: hemi
Válaszok: Vectra V6
Képtár:
- 1
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások