Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Insignia a vizen - bemutatkozott az Opel Fifty-Fifty versenyvitorlás


forumadmin

Balatonfüreden, a Hungária Yacht Club különleges sajtóeseménynek adott otthont. A kétszeres Kékszalag győztes és Kékszalag rekorder Fifty-Fifty katamarán Opel színekben mutatkozott be, a sárga hajótesten és a vitorlákon is az Opel logo és az Insignia szerepel jelezve egy új együttműködés kezdetét.

  • Szó szerint “zászlóshajó” lett az Opel Insigniából
  • Együtt Magyarország vezető autómárkája és a Kékszalag rekorder Fifty-Fifty
  • Közös értékek: élvonalbeli technológia, magyar tudás és kiváló csapatmunka

2.jpg

Az Opel hivatalosan egy hét múlva mutatja be a nagyközönségnek új zászlóshajóját, az új Insigniát, amely innovatív és élvonalbeli technológiák sorát vonultatja fel, és amelynek több változatát is magyar szív, azaz szentgotthárdi motor hajtja. Az új csúcsmodell megjelenéséhez kapcsolódik az az együttműködés, amely Magyarország vezető autómárkája, az Opel és a Balaton Kékszalag győztes és rekorder vitorlás egysége a Fifty-Fifty között jött létre. A különleges kétárbócos katamarán vitorláiról az ismert Opel embléma és az új Insignia képe köszön vissza, a sárga hajtótesten pedig az Insignia felirat teszi teljesen egyértelművé, hogy ezentúl többes jelentésű lett az „Opel zászlóshajója” megfogalmazás.

Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója a hajó bemutatásakor a következőket mondta: „Nagy öröm számunkra, hogy a Fifty-Fifty katamarán csapatával egymásra találtunk és együttműködésünk látványos eredményeként a Balaton zászlóshajójára felkerült az Opel zászlóshajója, az új Insignia.

Egy ilyen együttműködés alapját azok a kapcsolódási pontok jelentik, amelyek közül érdemes néhányat kiemelni: az Opel Insigniában és a Fifty-Fifty-ben közös, hogy mindkettőben testet öltenek a legkorszerűbb műszaki megoldások és mindkettőre jellemző a folyamatos innováció. Közösek bizonyos értelemben a hazai vonatkozások is: a Fifty-Fifty egy teljesen hazai fejlesztésű katamarán, az Opelek jelentős részében – és az alól az Insignia sem kivétel – magyar szív dobog, azaz hazai gyártású szentgotthárdi motor. Van azonban még egy összekötő kapocs, ami talán az előzőeknél is fontosabb – és ez a csapatszellem. Nem igényel magyarázatot, hogy a Fifty-Fifty legénysége egy igazi összeszokott csapat, amelyben mindenki ismeri a másik minden mozdulatát, amelyben mindenki egy közös cél – a győzelem – érdekében dolgozik. Más műfajban, de az Opel Magyarország munkatársai is egy csapatot alkotnak és a cél nálunk is ugyanaz: a legjobbnak lenni!”

Józsa Márton, a Fifty-Fifty kormányosa elmondta, az Opelben egy olyan partnerre találtak, akivel tovább léphettek a fejlődés útján. „Mindig újabb és újabb fejlesztéseken gondolkodunk, és igyekszünk a legtöbb újítást hazai közreműködéssel megvalósítani. Fejlesztéseinket, akár csak az Opel autóit, magyar szív hajtja. Az Opellel elindult hosszú távú együttműködés számunkra lehetővé tette, hogy az idei Kékszalagra készülve, kulcsfontosságú fejlesztéseket hajtsunk végre a katamaránon. A Fifty-Fifty építőjének műhelyében új sverteket (szerk.:stabilitást és kiemelkedést biztosító uszonyokat) és kormányt kapott a hajó, egy hazai vitorlavarró céggel közösen pedig vitorlákat fejlesztettünk. A Kékszalagig most egy intenzív felkészülési fázis veszi kezdetét, a csapat igyekszik minél többet vízen lenni és a versenyen kihozni majd a maximumot a megújult hajóból, hisz a cél nem kevesebb, mint újra a legjobbnak lenni, a dobogó tetején állni a Kékszalagon!” – foglalta össze a terveket a kormányos.

A Fifty-Fifty neve nem ismeretlen azok előtt, akik egy kicsit is követik a magyar vitorlássportot. A magyar fejlesztésű hajó megvalósítása Paulovits Dénes és Józsa Márton nevéhez kötődik – utóbbi vízreszállása óta kormányosa is az innovatív Pauger 50-es katamaránnak.

1.jpg

A Fifty-Fifty nevét méretéről kapta: 50 láb, azaz több mint 15 méter hosszú, ezzel a legnagyobb versenyhajó jelenleg a Balatonon. Az impozáns hosszhoz két 19 méter magas árboc és összesen akár 364 négyzetméter vitorlafelület is tartozik – ilyen paraméterekkel pedig hihetetlen sebességre képes a hajó, akár a szélsebesség háromszorosával is képes száguldani a vízen! Nem csoda, hogy mindkét Kékszalag győzelme során rekordot döntött: először a Nemere II 10 óra 40 perces rekordját 2012-ben, majd saját rekordját döntötte meg 2014-ben 7 óra 23 perc 15 másodperces idővel, beállítva ezzel a jelenlegi időrekordot. A Fifty-Fifty lendülete azóta is töretlen: idén is az abszolút első hely a cél, ebben pedig egy új partner, az Opel Magyarország és számos innováció is segíti őket.


Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 67 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.