Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Vectra GLS Diamond


Kölyök

Készült: 2016. december 29.
Utolsó frissítés: 2016. december 29.

Először is gratulálni szeretnék az Opel Vectrádhoz! Nem egy átlagos témáról van szó. Miért erre esett a választás?

large.20161223_100932.jpg.d35bbf9d6b7a44

Köszönöm szépen! Igyekeztem szívemet és lelkemet is beleadni a dologba. Az autó története vagy 2003-ig nyúlik nálam vissza. Édesanyám akkor ismerte meg a mostani a nevelőapámat, az övé volt az autó egészen 2006-ig. Én pont akkor voltam abban a korban, hogy elkezdjenek érdekelni az autók, de már akkor is tudtam, hogy ez picit kilóg a sorból, mert nem sok diamant (vagy diamond) felszereltségű jön velem szemben az utakon. Ezt konkrétan akkor így még nem tudtam, de a küszöbburkolatok és a kék metálfényezés már akkor szemetszúrt, valamint a hangulatos színű világos velúr beltér. Kamaszként, középiskolásként ebben az autóban utaztam sokat, hozott vitt minden nap, felépült egy ház is a segítségével, és az évek alatt belémivódott a jellegzetes Vectra szag, a C20NE motor mély hangja, és terveim szerint meg szerettem volna valahogy kaparintani a jogosítvány megszerzése után. Az élet persze ezt nem így hozta, nagyon haragudtam a világra amikor elvitték tőlünk, és ténylegesen úgy intettem neki búcsút, hogy még találkozunk. Vezetni persze anno nem vezethettem, nem piszkálhattam kedvemre, de egy kamasznak minél jobban tiltanak valamit, annál jobban akarja :) 2015-ben ott tartottam, hogy van is kis felesleges pénzem, és szeretnék egy hobbi autót tartani, építeni, szépíteni. Pár éve ezt a kocsit már felkutattam, az állapota elszomorított, de annál jobban akartam. Végülis egy éve sikerült az akkori tulajjal megállapodni, hogy adja el, (itt voltak olyan problémák, hogy 6-7 éve állt a füvön, nem volt utána fizetve a biztosítás, az okmányiroda kivonta hivatalból a forgalomból, stb..) nemérdekel mennyit kér érte, én ezt akarom. Ezt a szálat is tovább tudnám még ragozni, volt a forgalmival a törzskönyvel és a rendszámmal rengeteg izgulni való, ha érdekes akkor elmondom ezt is.

 

Mikor kezdődött el felújítás? Mik a legnagyobb kihívások?

large.20151212_112824.jpg.e3927c592a1778

2016 februárjában kezdtük el, természetesen a legnagyobb kihívást a karosszériamunkák jelentették, valamint a nem sérült, nem rohadt szép állapotú karosszériaelemek beszerzése, szigorúan bontottan, de ahol lehetett ott nem sajnáltam se az időt, se a pénzt eredeti gyári új hátsó komplett sárvédőre, szélvédő gumira, csapszegekre, elektromos antenna felújító készletre, stb... A vártnál jóval rosszabb volt a kocsi állapota, mind kasztni ügyileg, mind beltér ügyileg. (Ne felejtsük el a jó 6 évnyi gazban állást, felhúzott ablakokkal!) Jövőre már "csak" az utastér eredeti állapotának a visszaállítása marad mint komolyabb kihívás.

large.20160507_100234.jpg.e105c2e9348593

large.20160723_181012.jpg.5bf8750e833029

large.SAM_1008.jpg.40d5432365c02db1cdfb1

 

Véleményed szerint milyen autó az "A" Vectra? A jelenlegi OPEL kínálatból mit választanál?
A kor színvonalán, illetve korabeli kategóriatársakkal összehasonlítva (80-as audi, B3 Passat, Ford sierra) szerintem minimum vetekszik az Audival, de a Passatot illetve a Fordot biztosan toronymagasan veri. Gondolok itt az ergonómiára, a kinézetre, a légellenállásra. Akkoriban biztosan nagyon nagy szó volt az automata elektromos ablak, amit kívülről a kulcsal fel lehet húzatni, az ABS vagy a gerinctámaszos ülések.(a fűthető tükörre, szervó kormányra, világító piperetükrös napellenzőkre ki sem térek) Hogy milyen mai szemmel? A futómű kicsit butácska, de nem vállalhatatlan, inkább megszokást igényel. A négy tárcsás fékrendszer ABS-el kellő biztonsággal lassít. A motor mai mércével is remek, valószerűtlenül erős alacsony fordulaton, semmi nyomatékszegénység, viszont magasabb fordulaton nincs semmi érdekes, mindenesetre nagyon más vezetni mint egy modern Euro 4-5-6-os benzinest. A maga korában megállta a helyét, nyilván nem véletlen az sem, hogy megbízhatósága és fenntarthatósága miatt még akkor is viszonylag sokat lehetett belőle látni amikor már Sierra sehol nem volt. A jelenlegi Opel kínálatból (de inkább a jelenlegi minden más márkát beleértve) ha nem muszáj nemigen választanék semmit, ha nagyon kéne akkor J vagy K Astra lenne, de sajnos elszomorít amikor pár éves J Astra alatt azt látom, hogy rozsdásabb a kipufogórendszer mint a nagy öregen, kopik a kormány 100 ezer km-nél vagy málik a gagyi bőr az Insigniák üléséről. (A mindenhol látszódó Made in China feliratoktól meg ne is beszéljünk) Sajnálom, autószerelő lévén napi szinten találkozok pár éves autókkal, és nagyon nem tetszenek a trendek sem minőségben, sem design-ban, és itt nem kimondottan az Opelra gondolok, hanem ám-blokk egyik sem. Sajnos a modern autókról nem tudok jó szájízzel beszélni.

large.20161223_100716.jpg.7b4d1162071335

 

Nem bántad meg, hogy ennyi pénzt talicskáztál ( �� ) bele eddig?
Az elektromos ablakemelő vezérlőmoduljait többször kellett visszaszedjem, vagy rángatott a motor az alig 2000km-es gyertyával, de felgyújtani nem akartam soha.  

large.20161223_100703.jpg.2fac7114cd3424

Amik történtek, a teljesség igényével, de valószínűleg annak hiányával :
Hátfal alsó és felső felének javítása, két hátsó váznyúlvány csere, jobb hátsó sárvédő ív csere, jobb hátsó külső doblemez komplett csere, bal hátsó komplett sárvédő csere, doblemez javítás, csomagtér fenéklemez javítás, jobb hátsó taposólemez javítás, két első taposólemez nagyon nagy javítás, két első nyúlvány javítás, két első sárvédő csere, két küszöb csere, két első doblemez javítás, motor kiszerelés, tűzfal, esőcsatorna, alsó keresztmerevítő javítás, és ha már úgyis ennyire benne vagyunk, akkor a sima tetőlemezt cseréljük már le egy napfénytetősre. A motor csak kapott egy hatalmas tisztítást, egy pici hengerfej javítást gépműhelyben, (na meg leszedettem belőle 0,8 tizedet) egy kuplungszerkezet csere, összes tömítés, illetve pici modernizálásként a motor és a teknő közül eltűnt a tömítés, a helyét Loctite paszta vette át, itt ott kábelköteg javítás, kormánymű csere ( az eredeti fel lesz újítva) fékek cseréje, indítómotor, generátor felújítás, és még lehetne folytatni ezt a sort is.

Az autó napi használatra teljesen alkalmas állapotban van, felújított kopogásmentes futóművel, új fékcsövezéssel. (fém is!) Tökéletes kézi és lábfékkel, 100%os eleltromos rendszerrel, de csak jó időben tervezem hasznàlni annak ellenére, hogy alváz és üregvédelemre is jelentős időt és pénzt szenteltem. A rossz időt fedett, meleg helyen tudja átvészelni. Hosszútávú terveim közt elsősorban a megőrzés és a kìmélő hasznàlat szerepel. Ha a végére tényleg olyan esztétikai állapotban lesz, ami már számomra is megüti a mércét szeretnék vele találkozókra is eljutni.

 

írta: Oláh Gergely

  • Like 1

Visszajelzések

Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások



Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 118 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.