Készült: 2016. május 17.
Utolsó frissítés: 2016. május 17.
Rengeteg Opel típussal ismerkedtél már meg, miért pont a Zafirát választottad Tuning alapnak? Ha jól tudom, ilyen Zafira mint a tied nincs még egy Magyarországon. Bemutatnád nekünk Bubut?
Bubu alias, Opel Zafira B , 2007-es évjáratú tető panorámás viszonylag jól felszerelt német taxi volt, amíg hozzánk nem került. Egy kereskedésben nagyon leharcolva több mint, félmillió kilométerrel várta a gazdáját. Nekünk ki kellett alakítani egy olyan koncepciót, ami megfelel családi autónak, de úgy éreztük, miért ne lehetne ez az autó egy dinamikus, igazi élményt nyújtó technika. Gondoltunk egyet és elmentünk őt megnézni a kereskedésbe, úgy döntöttünk meg alkuszunk, rá mert elképzeltük, hogy mit is lehet kihozni belőle. Az üzlet létrejött és haza hoztuk, de akkor már a terv is megszületett, hogy csináljunk valami számunkra újat.
Nem kell nagydologra gondolni „ csak” tegyünk bele egy turbót. Villámgyorsan meg is lett a turbó, de ez nem ilyen egyszerű rengeteg időt és energiát nem kímélve próbálkoztunk, mert elég kevesen értenek ennek a tényleges, valós meg valósításához, gondolok itt az optimalizálásra. Az ugyanis nagyon kevés, hogy összeraktuk elméletileg működő képesre. A programozás során állandóan újabb és újabb módosításokra volt szükség. A Kakucs Ring lett volna a tervezett bemutató, de hajnali 4 kor feladtam a küzdelmet és Bubuval haza kullogtunk és hagytam egy kicsit pihenni. Azóta újra belevetettük magunkat és úgy néz ki, hogy az autó azt tudja amit kell . A benne lévő motor egy Z18XER változóvezérlésű motor melyet a Z16LET alapjai adtak.
A két motor 90 % ban típus azonos , egy igen jó motor konstrukció tuning szempontjából . A változó vezérlés igen megnehezítette a dolgunk és az , hogy a saját vezérlője nem funkcionált a turbó vezérlés céljából. Emiatt szükség volt egy kiegészítő ECU-ra. Amiatt döntöttünk, kiegészítés mellett, hogy a kényelmi funkciók továbbra is megmaradjanak , hiszen a kényelem is egy élvezeti faktor nem csak a gyorsaság . A lovak számáról egyenlőre pontos adat még nincs de megközelítőleg 200 és 230 között van. Ez a Zafira valóban egyedi darabnak számít az országban és nagyon büszkék vagyunk rá.
Hogyan készültök Marcsival az Opel Legendák Találkozására?
A legendákon azt tervezzük, hogy mind két autónkkal részt veszünk a kiállítók között. Jelenlegi felállás szerint Marcsi az Astrával és én meg Bubuval érkezem. Izgatottak vagyunk, és persze nagyon örülünk annak, hogy részt vehetünk az Opel családi napon. Ezek, azok a dolgok, amik az embert viszik előre.
Mondhatjuk, hogy Bubu első útja az Opel Legendák Találkozása lesz?
Bubunak az első, komoly igazi útja Mogyoródra fog vezetni, természetesen felelőtlenség lenne teszt út nélkül belevágni ennek a napnak, emiatt szükséges az, hogy családi kirándulás alkalmával Bubut megsétáltassuk, és néma csöndben hallgassuk út közben, ahogyan a motor duruzsol. Valójában ez inkább ilyen elemző utazás , mert minden hangra és szösszenetre figyelünk és menet közben úgy mond beállítjuk az apró eltéréseket.
Milyen további terveid vannak az autóval?
További terveink között szerepel Bubu külsejének a csinosítgatása , mert jelenleg a legfontosabb az volt, hogy az autót olyan módon keltsük életre , hogy azt nyújtsa, amit elvárunk tőle . Egyenlőre a teszt üzem azt igazolja, hogy jó munkát végeztünk a többi most nem számít . A külsőt háttérbe szorítottuk , mert jól átgondolt tervekkel szeretnénk majd átváltoztatni és ezt nem akarjuk elkapkodni.
Alapos tervezés és rajzolgatás után reméljük, hogy a külcsín is a belbecshez hasonlóan csodálatos lesz.
Itt szeretném megragadni az alkalmat és megköszönni mindazoknak a segítségét, aki valóban részt vettek Bubu megszületésében:
- Először kedves kollégámnak Kemsey Jánosnak a mechanika szakértelmét és alázatos, kitartó munkáját. Köszönöm, hogy elviselt ez idő alatt.
- Továbbá Bandi GTS –nek azt a profizmusát, mellyel még hajnali 4 kor is kitartóan próbált minden tőle telhetőt megtenni .
- Köszönjük Hudák Zsoltnak az egyedi kormányt, mely tökéletes összhangban van a belső kárpitokkal. Innen üzenem, hogy itt nem állunk meg.
- Lantos Lászlónak az alkatrészeket köszönjük, ami szintén elengedhetetlen volt a végkifejlethez.
- Köszönöm feleségemnek, Marcsinak a 11 éves kitartó és megértő hozzáállását.
-
Amennyiben valakit, kihagytunk volna bocsánat. Búcsúzok és az Opel Családi napon találkozunk.
Írta: Wessz Opel Szerviz
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés