Készült: 2011. december 14.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.
2 éve vettem az autót. A Corsázás után úgy voltam vele, hogy kellene egy hosszabb távon is használható, amiben jobban el is férünk. C20XE motorjával optimálisnak tűnt a megnövekedett súlyhoz. Amit az autóról tudni lehet: faceliftes kasznis V2000, ami tulajdonképpen inkább GT :D Amikor megnéztem az volt az elsődleges szempont, hogy ne rohadjon, aminek ez a kocsi maximálisan eleget is tett.
A belseje már akkor is szép volt a bézs kagylósított V2000 ülésekkel és kárpitokkal. A digit műszerfal is tetszett, mert a Corsában is Kadett LCD volt és én már megszoktam. Az ajtón lévő pakoló sajnos már szét volt faragva és egy félkész üvegszálas hangszórókeret figyelt rajta, amit az első adandó alkalommal le is szedtem róla. Gyári tartót terveztem rá, de ez még az óta is várat magára. A 16cm-es hangszórók így is viszonylag kulturáltabban vannak rajta a gyári helyen. Megkapta a Corsából a Pioneer DEH-P77 -et, de mivel ez sajnos már eléggé viharvert volt az előéletét tekintve, inkább beleraktam egy sima CD-s Pioneer fejegységet. Igazából sosem akartam komoly hifit építeni. Nagyon ritkán szoktam zenét hallgatni autóban.
A gyári Vectra kormányt lecseréltem GSi bőrözöttre. A Steinmetz alu kézifék fogantyún gondolkoztam, hogy leszedem, de végül is nem üt el a gyári jellegtől nagyon, így maradt benne. A hátsó ablakfűtés nem ment. Előző gazdája szerint az ablakot kellett volna cserélni egy jó fűtőszálasra, mert mindig kisütötte a biztosítékot. Megnéztem kezelési könyv alapján és észrevettem, hogy jóval kisebb volt benne, mint amit ír a könyv. Kicseréltem a megfelelőre és visszadugtam a csatlakozót, amit még az előző tulaj húzott le, azóta tökéletesen működik,mint ahogy a külső elektromos tükör fűtése is. A szélvédőt cseréltem le még egy kevésbé karcosra.
Elektronikusan nagyjából jól működik, bár az utóbbi időben a jobb hátsó ablakemelő megmakacsolta magát és nem akar lemenni (mondjuk, ez a jobbik eset azt hiszem). Az utas oldali első ülés biztonsági öv csatja nem mindig kattant be a helyére, ez is cserélve lett egy bontottra. Ehhez mondjuk az ülést is ki kellett szedni, mert pont nem lehet hozzáférni, de végülis mint kiderült 4 csavar kérdése az egész, így ez is megoldódott. Az elektromos tetőablakkal hál'égnek nem volt sosem gond.
A kasznira, mint korábban említettem nem lehet panasz, ez az előző gazdája érdeme is. A lámpák "angel-eyes"-ek voltak benne, ami jól mutatott sötétben, ha csak a helyzetjelzők világítottak, de ha már közlekedni is kellett vele, akkor a kis H7-es izzó a projektoros foglalatban eléggé kevésnek bizonyult. Valószínűleg Xenon fényszórókat kellett volna beleraknom, de ezt a jelenlegi közlekedési szabályozások miatt inkább kihagytam.
A lámpaburák ráadásul krómozottak voltak teljesen, ami nekem kicsit bazári-tuning benyomását is keltette, így hamar döntöttem gyári, de akkor már a kasznihoz illő facelift-es gyári lámpák mellett. Nem bántam meg, szép, gyári kinézetű így az autó, ami nekem jobban bejön. Hátra is találtam facelift-es lámpákat, illetve a fekete, egyszínű hátfal is le lett cserélve facelift-hez illlően prizmásra, de akkor már Demó által egy turbósét kapta meg. Azt már akkor láttam, hogy bordó és bordó között is van különbség, így a hozzátartozó hátsó gyári szpojler szintén nem került még fel, de várja a színre fújást és a felrakást.
A futómű szintén az előző gazdájának köszönhetően egy elég komoly ültetett. Elöl vastagszáras Bilstein, hátul állítható Konik vannak. A hátsó ültetőrugókat is kaptam hozzá, de azokat még nem raktam alá, mert a használhatóság rovására menne. Mivel nem "rendes" V2000 a kaszni, a futóműve nem lengőkaros, hanem hidas (talán emiatt picivel könnyebb is), ezért a V6 nagyfékei vannak alatta, amikkel nagyobb sebességről is szépen lehet lassítani.
Amikor elhoztam, Omega lemezfelnik voltak alatta téli garnitúra gyanánt, de ezek az ültetés és a kisebb ET szám miatt sokszor beleért a sárvédő dobbetétjébe. Aggodalommal tekintettem a nyárinak hozzáadott RH Cup felnikre is, mivel ezek 9x16-os méretűek voltak. Eleve pogácsákat is kaptam hozzá, mert elöl a féknyeregbe beleért volna. Mivel a felni osztóköre 5x112, a V6 agyé pedig 5x110 ezért a hozzá adott mozgókúpos csavarokra is szükség volt. A gumik sajnos már nagyon kukák voltak, így a tavaszi kerékcserekor egy garnitúra Yokohama S-Drive-ba is bele kellett invesztálnom. Gumin nem szabad spórolni jeligével.
Végül felkerültek és nagyon állatul néztek ki alatta a kerekek, viszont elöl a rövid csavarok és a pogácsázás miatt kb. 4 menet tartotta a kereket, ami engem igen rossz érzésekkel töltött el, ezért keresgélni kezdtem és végül találtam is egy garnitúra 7,5x16-os Gotti felnit, aminek 5x110-es is volt az osztóköre. A gumik is felmentek rá szépen, igaz nem feszültek úgy németesen, mint az RH-kon. Sajnos az agyméret itt sem volt tökéletes így a felniből le lett esztergáltatva néhány mm, de ezután tökéletes volt így már nyugodtabban mertem bevenni a kanyarokat. Téli garnitúrának valót is sikerült beszereznem, gyári V6 felniken, így teljes lett a készlet.
Motorikusan sajnos már kevésbé volt jó az autó. Egy hónap után már gyanús kapucsínó jelleget öltött a hűtőfolyadék, ami már utalt a későbbi problémákra. Bármennyire is odafigyeltem a bemelegítésre, visszahűtésre, amire egy XE eléggé kényes tud lenni, sajnos a helyzet csak romlott. Sok bosszúságot okozott a megnövekedett nyomás miatt, a hűtőcsövek elfáradása, emiatt már nagyon nem is mertem hosszabb utakra elindulni főleg úgy, hogy ne lenne nálam egy kanna desztillált víz. Az olajhűtő csövének az elvezetése is érdekesen lett megoldva. A szervószivattyú kereke ki is kezdte, ami szintén egy előrehozott olajcserét eredményezett. Az olajhűtőt kikötöttem, illetve a hűtőventillátor kapcsoló gombát kisebb hőfokúra cseréltem. Igazából olajhűtő nélkül sincs gond vele. Corsában sem volt
Viszont a motortartó bakot is kellett cserélni, mert az is megadta magát. Szerencsére helyben voltam és maradt elég olaj a motorban, míg hazamentem vele gyorsan, mert ahogy leszakadt a motor, az olajszűrő pont a lengőkarra esett,ami ki is lyukasztotta.
A sok toldozgatást és rettegést elég hamar meguntam és sikerült beszerezni egy svájci Vectra bontásból egy nagyon jó állapotú motort, ami ráadásul Coscast fejes is. Gyakorlatilag kapott egy komplett új vezérlést, egy olajcserét, egy új hűtőt (a régi már több helyen eresztett), azóta semmi gondom nincs vele. Kíváncsiságból elvittük nyomáspróbára a rossz hengerfejet: 4-5 helyen volt gátas...
Már csak egy problémám adódott, ami megoldásra várt, az pedig a tákolt, házilag hegesztett "gyári" kipufogórendszer, ami alatta volt. Ennél is elkövettem a hibát, hogy amíg működik szépen, addig nem nyúlok hozzá, de az másképp gondolta és egy este traktorhangra váltva és fémesen csörömpölve adta tudomásomra, hogy bizony leválik az alváztól. Nem volt mit tenni, mint a korábban tervezett ötletet megvalósítani, így elvittem a Proexhez és kapott egy komplett 60-as rozsdamentes rendszert, 2 dobbal, hátul egy 75-ös, szintén kerek, rozsdamentes véggel, ami szerényen figyel a hátsó lökhárító alól nem rontva a gyárias összképet.
A hangja gyönyörű. 3-4000-es fordulaton enyhén fütyülős is a hangja, mintha turbós lenne. A Corsán hallottam ilyet utoljára, szóval ezzel nagyon elégedett vagyok. Végül egy Irmscher chip-es motorvezérlővel lett az "i"-re a pont rárakva. Tulajdonképpen műszakilag végre egyben van az autó, elmerek vele indulni akárhová, szinte csak tankolni kell bele végre. Igazából már tényleg csak az apróságok vannak vele: ablakemelő, stb., illetve lassan úgy néz ki, hogy a hátsó féktárcsa is csereérett lesz, de ezt is együtt kéne az elsővel +betétek...
Kezdem sajnálni rá a pénzt, meg kezdek belefáradni is. Tényleg nem lehet panaszom rá, mert szép is, kényelmes is, most már megbízható is és azért jól is megy. Sokan félnek a nagyblokktól, hogy sokat fogyaszt, de télen, rövidtávon, városban sem eszik 10-nél többet. Optimális esetben meg (nyár, országút) ki lehet hozni akár 7 literes fogyasztást is.
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés