Készült: 2015. november 17.
Utolsó frissítés: 2015. november 17.
Számomra nincs előítélet a kocsikkal szemben. Imádom az autókat! Nem igazán tartom magam márka függőnek és sosem az emblémát nézem. Ár-érték arányában a legjobb autó legyen. Ugyanakkor mindenki a saját személyiségéhez választ. Felém ez annyit jelent, hogy legyen eszméletlen egyedi, különleges és ritka (mint én).
Utálok elsőbbséget adni négy másik ugyan olyan kocsinak. Mivel mindenki a saját személyiségéhez legközelebb álló autót választja és a különböző márkák ügyelnek is erre, hogy különböző „tipikus” lélekhez közel álló jegyeket tartalmazzák az autóik, ezért tényleg mindenki megtalálja magát egy bizonyos márkában, ahová jobban tud a szív húzni, és amivel inkább azonosulni tud a gazdi. Nálam ez.. Nem! Nem az Opel volt. Olasz autók! Különlegesen (formabontó) egyedi, luxus vagy luxus érzetet adó (alsó-közép kategóriában) anyagösszetétel. Gondoljunk egy Fiat Bravo-ra, amelyet ha összehasonlítunk (pl) egy Vw-nel, kategóriaugrás érzetünk támad. Vagy egy Maserati-ra, amelynek egy ma igazán divatos konkurenst tudok hozni példának, a BMW-t. De kedves olvasó joggal felháborodhat e szavak olvasatán, mondván „hogy lenne egy Maserati-nak kategóriája a BMW. A Maserati méregdrága sportkocsi ”.És csak kevesen gondolnak bele, hogy egy M550D ára. Tehát.. Már pedig az! Az más kérdés, hogy az egyiket videózzuk az utcán, ha meglátjuk, a másikat pedig örülünk, ha észrevesszük a sok autó között (Jelzem: Ettől még szuper autó a BMW).
Na de, hogy lett OPC? Munkából jövök Pesten a Szentendrein és elsüvít mellettem egy, akkor még fogalmam nem volt micsoda... Egy éjszakámba került mire megtaláltam neten, hogy mit láttam. Úgy gondoltam megér egy próbát, hogy rámegyek egy internetes autós portálra ahol rákeresek. Hoppá! „Meg is van” mondom. Életemben nem láttam ilyen dögös autót! És ebben két kulcsszó is volt, ami elgondolkodtatott: „dögös” és „életemben nem láttam”., Fölhívtam a hirdetésben látható számot és kértem a „dílertől” időpontot tesztvezetésre. Persze, akkor még nem gondoltam vételre. Hiszen szuper jó autóm volt (Fiat Grande Sport 1.9 Dízel 130 ló tele extra).
Találkozó egy nagy épületnél, ahol az „összes márka egy helyen”. Szóval megyünk a lifttel le a mélygarázsba. Nyílik a lift ajtaja és temérdek autók között egyszerűen sugárzik a OPC média autó. Meglátni és megszeretni! Készítettem is róla egy béna videót azon melegében, hogy tudjak majd powerkodni a haveroknak : „ilyenben is ültem”
Persze a vezetés után össze is írtuk a megrendelést és nagyjából fél év múlva büszke OPC tulaj vált belőlem
Amikor megjött az autó és bejáratás (3 ezer rpm fölé nem hajtott, 5ezer km után olajcsere) után kezdhettem birtokba venni az erejét, jött az áll leesése: „nem is igaz, amiket írtak róla” (lassú a súlya miatt). „Ez csak üzlet”. Csak reklám, amivel a piacot saját malmukra hajtják a különböző márkák képviselői. Nincs ezzel baj, csak ha beveszed és agyat eldobva mész „divat autót” venni 4x-es áron, mert attól „jobban tisztelnek”.
Szóval sosem gondoltam, hogy egyszer Opelem lesz, de tény-tény: hogy a kategória legszebb és legerősebb királya az OPC.
280 ló és 400 Nm gyárilag. Amit megmérve padon volt 291 is és 470 Nm. Nos, ez tisztes adat. Persze nem elsősorban a lóerőt kell nézni, hanem hogy hogyan használja ki a motor. Egy biztos! Következő autómnak magasra van rakva a mérce. Szebbnek, jobbnak és takarékosabbnak kell lennie. De nem sietek. Egyelőre nem látok jobbat ennél az autónál. És tényleg! Takarékosság! Fogyasztás teszt szerint:„szemrebbenés nélkül mondtam ki, hogy elvan 9 literből. Hát igen, higgadt hajtással, országúton.” És hallok/olvasok olyant is hogy a reális 13-15 l. Fogyasztás valójában: 6 és 7 liter között megy vegyesben. A dugót nem szereti: 8l, versenyben valóban meg van a 11-12 liter. Én 6.5 literrel járok vegyesben. Pálya 6 liter
És az ár.. Egy vételnél nem az utolsó szempont. Egy kategória társ 14 millió körül van, amit én nem adnék ki soha egy ilyen kategóriáért. Szóval az ár pozíció is el lett találva az autón. Persze ezen felül is érdemes jól körülnézni, mert márkakereskedés és márkakereskedés között is nagy árkülönbségek vannak. Ezért külön megemlíteném és egyben köszönet a „díleremnek” az Opel Interat Kft-nek ahol ez az autó 7.4 milliótól elérhető és extrázva már 8.5-8.7 körül gazdára talál és ezzel számomra elérhetővé tette, hogy ilyen autóm legyen.
Összességében tehát azt tudom mondani az Opelről, hogy nem fanatikusságból, nem előre eltervezett OPC fan mivoltomból vettem meg, hanem, mert messze kimagaslóan az Opel nyerte a többi konkurensével szemben a versenyt. Ez talán a legnagyobb érdem a márkának, hogy nem megszokásból, hanem teljesítmény és minőség elismeréséből vásárolt terméket állít a piacra. Büszke vagyok erre a gépre és bátran ajánlom mindenkinek!
Üdv: Ákos, Opel tulaj
Recommended Comments
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés