Készült: 2021. április 7.
Utolsó frissítés: 2021. április 7.
Ültem az autómban a munkahelyi parkolóban. Jött egy “ kolléga” és mellém parkolt. Mondanom sem kell mikor kiszállt neki ..szta az ajtót az enyémnek. Na ekkor jött a gondolat, hogy kell egy játszós autó amit nem kell sajnálni. Amit nem félek ott hagyni a parkolóban.
Először egy Smartot akartam venni, hogy dolgozni járni jó lesz. Hamar lebeszéltek róla. Egy barátom mondta, hogy nézzek A Corsát. Neki több darab is van. Alkatrész relatíve van hozzá és jó kis kocsi az ha figyel rá az ember. Könnyű vele parkolni és nem mellesleg jó vezetni.
A hahu-n megláttam egy hirdetést ahol egy kis 1,2-es ponyvatetős A Corsát árultak fél év műszakival. Tetszett a ponyvatető. Egyrészt mert ritka és feelingje van a tető nélkül autózásnak. Elmentünk megnézni Óbudára.
Egész jó állapotban volt a korához képest. Az eladó sokat mesélt a kocsi történetéről. Elmondta azt is , hogy a felesége használta. A munkahelyére járt vele ami kb. 3 kilométerre volt tőlük. A padlólemez egyben volt ami egy 92-es Corsánál meglepő. A kritikus helyeken is rendben volt. Kicsit alkudtunk belőle és elhoztuk. A nap emlékezetes mert a kisfiam születésnapja volt.
Fura volt vezetni a kis 45 lóerős autót a Zafira után. A kis lendkerék meg a vitaminhiány eleinte sokszor okozott meglepetést. Aztán idővel rá jöttem , hogy kell vezetni és a többszöri ki kormolás is megtette a hatását. Aki ismer az tudja, hogy valamit mindig változtatok az autóimon . Még a C Rekordnál megszoktam ,hogy olyan autóval megyek ami nem minden nap jön szembe az úton.
Először lefestettem a szürke lökhárítókat feketére , kapott egy 40-es ültetést amitől sokkal stabilabb lett a kocsi. Jöttek a szokásos javítások, hogy a mindennapi használatra alkalmas legyen. Olajcsere, benzinszűrő, gyertyák, féltengely csuklók , 4 új lengéscsillapító stb. Fél év múlva a műszaki vizsgán simán átment. Elkezdődött az alkatrész vadászat. Egy rozsdamentes bal ajtóért elmentem egészen Szegedig. Kecskemétről is jött pár cucc és Budapestre is mentem párszor beszerző körútra.
Lefújtam a műszerfalat feketére, kapott GSI kárpitokat és fordulatszámmérős kilométerórát is. Került rá gyári GSI alufelni új nyári gumikkal. Aztán ugyanilyen felni szett lett a téli is.
Imádtam a kis Nyekenyókát (így hívták a gyerekek ) Idén januárra tervben volt egy karosszéria rendbetétel és fényezés. A pénzt is félre tettem rá és le volt beszélve a lakatossal hogy mikor viszem a kocsit.
Aztán szólt haverom, hogy Eladó a C Corsája. Erről tudni kell, hogy egy megkímélt keveset használt ugyanolyan ponyvatetős C Corsa. Ami ugye szintén ritka kivitel. 1,2-es benzines. Téli nyári kerekekkel gyári állapotban. Gondoltam meg hirdetem a Nyekenyókát és ha elviszik hozzá teszem az árához azt a pénzt amit a javításra szántam és megveszem. Mégiscsak újabb és nagyobb viszont ugyanolyan ritka kiadású autó. Meg hirdettem a kocsit. Volt elvétve egy-egy érdeklődő de konkrét senki. Január elején úgy voltam vele, hogy még egy hetet várok és leveszem a hirdetést. Megy a kicsi a karosszériáshoz és meg lesz szépen csinálva. Na ekkor jelentkezett egy vevő. Egészen Pécsről jött megnézni. Gondoltam ha át utazza hosszában az országot akkor komolyan gondolja. Kicsit meglepődött mikor kinyitottam a garázst és a Corsa letakarva állt bent. Alaposan átnézte. Az összes kritikus helyet meg vizsgálta. Látszott , hogy ismeri a típus gyengéit és erényeit. Kifizette, feltette az autószállítóra és elvitte. Hát ennyi volt az A Corsás pályafutás. Másnap elmentem és kifizettem a “Cét”. Mondtam haveromnak, hogy délután hozza el. De ez egy másik történet.
Kisebb átalakításokat végeztem rajta de épp csak annyit, hogy ki tűnjön a többi tucat C Corsa közül. Kapott Njoy lámpákat, ködlámpákat előre , színre fújt kilincseket és tükör burkolatot. Egyenlőre marad így. Nem tervezek más átalakítást. Viszont már ezzel is vigyázni kell a parkolóban,hogy hová állok vele.
- 2
Recommended Comments
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés