Készült: 2016. április 12.
Utolsó frissítés: 2016. április 16.
Szerkesztő: Sokat gondolkodtam azon, hogy Veterán vagy az Álom autó részbe rakjam a leírást. Hiszen ez az autó egy veteránkorú álomautó!
Sziasztok! A nevem Hajdú Róbert, de sokan csak Manta Rob-ként ismernek.
A kis mesém 2004-ben kezdődött, amikor öcsém Ádám vett egy Opel Manta B gt/e 2.0 gépjárművet, amit közösen használtuk, rengeteg örömet okozva. Bele szerettem a Mantába és Én is szerettem volna birtokomban tudni egy példányt. 2007-ben menyasszonyommal, Nikivel Balatonlellén nyaraltunk és pont akkor volt Zamárdiban a Manta találkozó és egy kirándulásként elmentünk. Bementünk a kemping területére, láttunk rengeteg szép Opelt és persze Mantát és egy német rendszámos Manta A-t. Életemben először láttam az A szériát… szerelem volt első látásra! Nézegettem csodáltam percekig és mondtam a páromnak nekem kell egy ilyen! Napok múlva véget ért a nyaralás és hazaértünk és minden nap a netet bújtam, míg egyszer csak találtam egyet! Felhívtam a tulajdonost lebeszéltünk egy időpontot és másnap reggel elindultunk Miskolcról. Másnap reggel 5 órakor elindultunk Pécs mellé Himesházára. Megérkeztünk megláttam a Mantát nem érdekelt az állapa csak az, hogy az enyém legyen!
Átnéztük, kipróbáltuk és alkudoztam, fizettem és örültem, hogy az álmom valóra váltottam! Így 2008. április 5.-től van a tulajdonunkban. A hazaút kacifántos volt! Igaz érvényes forgalmival rendelkezett, de voltak gondok . A fék csak lassításra volt alkalmas a kipufogó rendszer mire hazaértünk szétéget. Másnap eredetiség vizsga és átíratás és délután elkezdtem szétszedni. Egy hét múlva már lakatosnál volt, egy hétig faragta aztán vittük a fényezőhöz. Itt akadtak gondok nem az autóval volt gond, hanem a hozzá állásukkal, így 3 hónapig rajta ültek. Augusztus közepén kész lett a fényezés és mindent a nulláról kezdeni. A gyári arany metál szín nekem nem tetszett, így lett grafit szürke. Két hétig reggel 6-tól éjfélig a autót raktam össze sokszor örömmel néha pedig bosszúsággal aki már csinált ilyet az tudja. 2008. szeptember elején már kész volt és mentünk műszakira és csont nélkül átment.
2010-ben jött az első autós találkozó, amire elvittem és ez nem más, mint a Zamárdiban tartott XIV. Nemzetközi OPEL találkozó. 6. Hungarian Blitz Weekend. Itt aztán szembesültem azzal a ténnyel, hogy megérte ennyi pénzt és időt beleölni az autóba… Rengetegen megdicsérték az autót, ami nagyon jólesett. Aztán este a díjátadón két serleget kaptunk, ami leírhatatlan érzés volt. Sajnos tovább nem tudtunk maradni, mert másnap mentem dolgozni így hát elindultunk Miskolcra. Ezután több úgynevezett tuning találkozóra eljártunk, 2013-ig 27db díjat nyert az autó a grafit színnel. 2013 augusztusában több kicsi fényezési hiba elkezdet zavarni karcok és néhány rozsdafolt, nekiálltam csiszolni és jöttek a gondok. A rozsdafolt körbe gittelve és társai, elszomorodtam és felkerestem egy lakatost és egy fényezőt. Az autót újra szétszedtem 2 nap alatt és irány a lakatos. Három hónapig csiszolás és hegesztés aztán fényezés. Ekkor kapta meg az új színt ami Aston Martin Bridgewater Bronz full gyöngyház és két réteg lakkot.
2015 március végén elkezdtem összerakni, hogy a Opel családi napon ott lehessünk. Ez olyan jól sikerült, hogy 2011 után újra megnyertük a szakmai zsűri által rendezett autó szépségversenyt. 2015-ben 12 db díjat nyertünk.
OPEL MANTA A GT/E 1974
Karosszéria: 1974-es Manta SR második szériás, ami azt jelenti, hogy B oszloppal rendelkezik, a motorháztetőbe van beépítve az ablakmosó spricni és a C oszlopon található kopoltyúk áramvonalasabbak. A GT/E kivitelhez minden tartozék be van szerelve pl. a gt/e toldat az elején.
Motor: gyári 1.9 karbis motort lecseréltem egy 2.4i Cih-re itt fontos szempont volt, hogy korhű maradjon. A 4-es váltó helyett 5-ös getrag 240-est kapott ennek a kulisszáját átfaragtam, hogy elférjen az alagútban és gardán tengely gépműhelyben méretre szabása. Teljesen egyedi 50-es kipufogórendszer saválló csőből.
Fékek: elől 258-as Omegából Ate féknyereg, hátsó dobfék Manta B-ből az összes réz, gumicső cserélve új főfék munkahenger, természetesen minden új.
Futómű: az összes szilent poliuretánra cserélve , talpasok, összekötök újak kormánymű felújítva. Sárga állítható Konik és ültető rugók. Egyedileg beépített 70% sperrdifi Manta B-ből, 3,67 áttétellel.
Továbbiak: Üzemagyag rendszer és tank átalakítva az injektor miatt. Az elektromos rendszer nagy része gyári, de vannak átalakítások + egy főáramtalanító kapcsoló. A lökhárítók újra krómoztatva az alu kiegészítők políroztatva. Rengeteg alkatrész és kiegészítő az autó itthoni ritkasága miatt németből rendeltem. Első lámpák új gyári Hella, fehér index bura és a rács mögötti lámpák Bosch szúrófény. A lámpák előtti rácsozás teljesen egyedi műanyag tálcából faragtam ki őket. Hátsó lámpák gyári Hella teljesen módosítva. A külsőkben van beépítve az index és a tolató lámpa. A belsőkben pedig a helyzetjelző és a féklámpa, így mind a 4db lámpa prizmás.
Felnik? Mikor melyik, hogy van kedvem. Ats Classic 8x13 et01 Continenta SportContact 195/45r13
Schmidt Th-line 3 részes Radinox peremmel 8x15 et25 185/45r15 elől, 9x15 et-1 195/45r15
További képek:
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés