Készült: 2013. március 08.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.
Szerkesztő megjegyzése: A hősökre emlékezni fognak, a legendák örökké élnek. Egy autó, mit egy autó "A GSi", amit szeretem volna mai fényében is megmutatni. Jelenlegi tulajdonosa egy szerény, kedves ember. Nem szívesen romantikázik az autóról, nem tudd olyanokat írni hogy szerelem volt. Sokat jelent az autó számára, de még sem úgy....
Opel-os múltam már több hasonló autóra nyúlik vissza.
Ex GSi és Ex Vectra Turbo:
Sajnos ezektől az autóktól meg kellett válnom ilyen-olyan indok miatt. De mindig jön/jött másik. 2011 szeptemberében lehetőségem nyílt megvenni az általam rég óta etalonnak tartott GSi-t, amit még Anti barátom épített.
Gondoltam feltámasztom , hogy újra régi pompájában ragyogjon. Mert elég hiányos állapotban volt.
Eredeti tervek nem voltak túl nagyok, raktunk bele egy XE motort mert a régi turbóst eladták belőle. Kapott 5 csavaros futóművet, új nagy fékeket, calibra turbo felnit, bőr belsőt, próbáltam megtartani az eredeti kinézetet.
Mire készen lett és újra közlekedhetett az utakon addigra megszülettek a valódi tervek gondolatban. Januárra összeállt a kocsi, februárba szétszedtük, hogy elkezdődhessen az igazi project.
Szétszedés, lakatolás, fényezés, turbos motor, összerakás. A fényezéshez eléggé szétszedtük az autót, rendesen ki lett fújva kívül belül:
Kezdődhetett az összerakás:
Mindig akadt segítő kéz:
Bekerült a turbos motor, kapott minden jót, új tömítéseket, szimringeket, kuplungot, 6os váltót, ARP csavarokat, coolert, vems-et…
Elkészültek az új fékek:
Eltekintve néhány problémától kezdett összeállni a kocsi.
Már már „napi” használatban volt a kocsi amikor történt egy kis affér a kerék vs hátsóív , majd a géptető vs szélvédővel… (itt jegyeznék meg egy hasznos tanácsot, SOHA ne szedd le a biztosító kampót a géptetőről)
Következett egy újabb lakatolási fényezési mini project.. szerencsére a blitz előtti estén „készen” lett az autó. Le is jutottunk vele a találkozóra. Itt még kicsit foltosan
Lementek a nyári találkozók és következhetett egy újabb fényezés amikor újra körbefújták az autót immár hibátlanul.
Gondolván ha már a kasztni ilyen „gyorsan, elsőre” elkészült akkor tekerjük fel a turbónyomást!
Ezt az ötletet kb két gyorsulás erejéig bírta. Szerencsére „csak” a HF tömítés lett oda.
Ismét szétszedve a kocsi, ha már belenyúltunk megint akkor kapott ARP HF csavarokat, fém HF tömítést, lesikoltattam a hengerfejet.
Ez után mondhatjuk, hogy elkészült a kocsi, ami azóta is működik rendesen, átélt egy-két elmebeteg száguldozást a német autópályákon.
Van még néhány terv, de ezeket majd a jövő alakítja.
Köszönöm, hogy elolvastátok!
Üdv, Lanti
Nem szeretném Külön megköszönni: Dinynyek, PehiCsabinak, Weddshoppnak, Répának , Subinak, Soniquenak, Szabinak és a többieknek a hatalmas segítséget, nélkülük biztosan nem lenne még készen az autó!
Köszi Srácok!
További képek:
Atommanó GSi és Lanti GSi
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés