Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Ilyés Zsolt - Astra F 1,4 Tuning


forumadmin

Készült: 2013. augusztus 12.
Utolsó frissítés: 2014. január 16.

Az autóm egy 1997es 1.4es 60LE-s Astra Fként kezdte a pályafutását még az előző gazdájánál, Gazsi Ferencnél ( Opelfórumon Tápiószecső nick ), Ő elég sok időt és pénzt belefektetett ebbe a kocsiba, Én csak az általa megkezdett munkát folytatom. :)

Az autón Tápiószecső fórumtárs a következő módosításokat hajtotta végre, még mielőtt hozzám került a kocsi:

  • Komplett állítható keménységű Koni futóművet kapott az autó, zöld poliuretán szilentekkel, akkor még csak elöl
  • A gyári fékrendszer Astra Gsi fékekre cserélve elöl-hátul
  • A motor a gyári X14NZből, C14SE-re lett alakítva és abból egy kicsit még tovább faragva, ami a következőket foglalja magában:
  • Átdolgozott, kibővített hengerfej (Havassy)
  • 276-os vezérműtengely (dBilas)
  • Gyári vezérműkerékből kialakított fokolókerék
  • Egyedi program (Syntech)
  • 4.5kg-s acél lendkerék (Havassy)
  • Sachs kuplungszett
  • F13CR váltó 3.74-es véggel

Ezekkel az átalakításokkal a motor, 110LE/6500rpm és 138Nm/3100rpm adatokat tudott produkálni, ezt az autóhoz kapott teljesítmény mérési jegyzőkönyv is alátámasztotta.

gallery_457_515_33297.jpg

A karosszéria az utcai lehetőségekhez képest maximálisan kikönnyítve, a gyári kábelkötegből a nem használt kábelek kifűzve, az ülések üvegszálas sportülésekre cserélve. A gyári felnik helyét pedig OZ Racing Superleggera 7x15ös felnik vették át, 195/50 R15ös Toyo Proxxes T1-R gumikkal. A karosszéria kívülről szinte gyárinak volt mondható, leszámítva a színrefújt B Vectra kilincseket és a falazott csomagtér ajtót. Az autó a vásárlás pillantában, így nézett ki:

gallery_457_515_8622.jpggallery_457_515_551293.jpg

Miután megvásároltam az autót, nagyon sokáig elégedett voltam a teljesítményével, azzal ahogy viselkedik az úton és csak élveztem amit az autó nyújthat Nekem. Aki szereti az autóját és törődik is vele tudhatja, hogy sajnos ez az elégedettség, nem sokáig tart és hamar megszokja az ember a jót, egy idő után többre vágyik. A többre vágyás nálam elsősorban a motor és a futómű fejlesztésében mutatkozott meg, ezekhez nyúltam először. A motor továbbfejlesztése érdekében vásároltam egy Yamaha R6os pillangósort, hozzá C20NE injektorokat, ebből állt össze az egyedi szívósorom, ami valahogy így néz ki:

gallery_457_515_178315.jpggallery_457_515_166173.jpg

A szívósor elkészítésében természetesen segítségemre volt egy pár kisiparos és nagyon sok segítséget kaptam az akkori Opelfórum, Teljesítmény tuning topicban aktívan tevékenykedő zolojtól és TomTechtől, akiknek ezúton is szeretném megköszönni a segítségüket, nélkülük nem tudtam volna ezt összehozni. :) A szívósor rákerült a motorra, sajnos mindig akadtak ( és még jelenleg is vannak ) vele problémák( ugye nem széria polcról levehető alkatrészről van szó, ezért mindig kiderül valami, ami miatt alakítani, erősíteni, módosítani kell dolgokat. ), jelenleg még most sem teljesen tökéletes, de már jó úton haladok a stabil működés felé. Egyelőre a kinézetével akadnak problémák, nem igazán a „szép” szó jut eszébe az embereknek mikor ránéznek, sőt nekem sem, mivel még teszt fázisban van, a motortér sajnos elég csúnyácska.

 

A futómű fejlesztésében a következő dolgok történtek azóta:

- Megkapta a hátsó híd az ugyancsak Astra Gsi-n található hátsó kiegészítő stabrudat és beszereltem a hátsó hídba az autóhoz kapott, de még be nem épített Zöld poliuretán szilentet. Az autó stabilitása, valamint kanyarsebessége, ezzel az apró módosítással nagyon jó irányba mozdult el, kár hogy ezt a következő bekezdésben lévő alkatrész cseréjével sikeresen el is rontottam... :D

- A gyári 20mm-es első stabrudat, kicseréltem az Astra Gsi-n található 22mmes stabrúdra, ez mint kiderült nem volt a legjobb döntés, az autó emiatt nagyon tolja az orrát kanyarban, visszacserélése folyamatban, de lehetséges hogy egy még gyengébb 18mm-es első stabrúd kap majd helyet benne, ezt még kitalálom. :)

- A gyári kerékcsavarok helyett, készíttettem tőcsavarokat ( köszönet a www.rteam.hu -nak ) és vásároltam alumínium kerékanyákat ( köszönet a www.bpracing.hu -nak )

- Az OZ felnik helyét pedig 1”al szélesebb, tehát 8x15, ET20as ATS DTC Superlight felnik vették át, a gumik maradtak az autóhoz kapott T1-Rek, bár lassan csere érettek lesznek, szerintem jövőre már egy új szett, ugyan ilyen méretű, márkájú és típusú gumival kezdjük a nyarat, ez ugyanis bejött. :)

- Végül, de nem utolsó sorban pedig lecseréltem, a 35/35öt ültető Koni rugókat, egy, a Lindor futóműszervíz által készített Gewinde, állítható magasságú futóműre, amihez aKárászy Kft-nél vásároltam Emetech márkájú sport rugókat. Ezzel az autó hasmagassága jelentősen lecsökkenthető és a stabilitása is növekszik.

 

Az autót egyébként kisebb szlalomversenyeken és pályanapokon is szoktam használni, íme egy pár videó, a teljesség igénye nélkül:

  • (2012. Március 24.én megrendezett Opel gyorsulási versenyen)

 

Aztán eljött az a nap, amikor az Opel, újraindította az Opel Motorsport részleget és kiadtak két modelljükből fejlesztett versenyautókat, nevezetesen az Opel Adam R2-t és az Opel Astra OPC Cup-ot. Mivel egyébként is fényezni kellett volna az autót, apróbb színeltérések, fényezési hibák, és kezdődő vagy éppen már aktívan csámcsogó rozsdásodás miatt, ezért az autó, a régi és új Opel Motorsport design ötvözéseként megszületett jelenlegi fényezését kapta meg, amit a Takács Garázsnak szeretnék megköszönni!

 

Az autó jelenleg így néz ki:

gallery_457_515_327091.jpggallery_457_515_26584.jpggallery_457_515_216342.jpg

Az autó jelenleg stabilan üzemel, bár 1 hete sajnos éppen egy hidrotőke adta fel a harcot, ami magával rántott egy szelephimbát is, ezért akadt egy félnap szerelni való a kocsin, de egyébként hiba mentes. A motorvezérlő elektronika, még nincs tökéletesen programozva, az autó néha nagyon sok, olykor-olykor pedig csak sok üzemanyagot kap, ezért a hidegindítása és néha a futása sem tökéletes, de igyekszem minél előbb rendbe tenni és felprogramoztatni. Miután ez megtörtént, leméretem, a kíváncsiság ugyanis hajt, hogy kb milyen teljesítmény növekedést hozott ez a szívó oldali átalakítás. Aztán még van egy két dolog az autón, amit szeretnék megcsinálni, de ezek már tényleg apróságok. Viszont azt tudjuk, hogy egy autó sosincs kész, mindig lehet találni olyan alkatrészt, ami lehetne szebb, jobb, funkcionálisabb, vagy akár könnyebb, szóval az autó építése itt még nem állt meg. :)

 

  • Like 1

Visszajelzések

Recommended Comments



Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 430 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.