Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • Oldalunk szerkezete változott. 2022-től mint "MAGAZIN" működünk. Az oldalon a regisztráció lehetősége 2021. végén megszűnt. Tehát a fórumokban (tudástár) csak olvasgatni lehet. Megértést köszönjük.  OpelForum.hu csapata

Eredeti, klasszikus Opel Astra F 1.6i GL rendőrautó


forumadmin

Készült: 2019. november 28.
Utolsó frissítés: 2019. november 28.

A rendőrautó tulajdonosával Kezes Péterrel beszélgetünk, hagyományőrzésről és hobbijáról azaz F Astra Police GL-ről.

Mikor és hogyan kezdődött?
Közel 2 éve már aktívan dokumentáljuk a Police GL Astrákat, és adatbázisunkban tároljuk a még futó, vagy már forgalomból kivont autókat. Marci barátomnak 20 évre visszamenő fotó gyűjteménye van a rendőrségben szolgálatot teljesített járművekről, fényhidakról.  A TC erőmérőn Marci barátom autója állt a mérőpadon.  (Fehér Márton   youtube csatorna:  Lightbarmarci ) Nagyon sokat készültünk a megjelenésre.  

Mióta foglalkozol hagyományőrzéssel?
A hagyományőrző tevékenység létezéséről két évvel ezelőtt hallottam. Egy másik, rendőrségi múlttal rendelkező autó helyreállítása kapcsán találkoztam Fehér Márton (Lightbarmarci) barátommal, aki rendőr-technikai berendezések, főleg villogók, fényhidak szakértője. Ő mesélt erről a tevékenységről, amely megtetszett, és segített a speciális magyar vonatkoztatású eszközök felkutatásában, és beüzemelésében. Ő szintén egy Astra Police GL tulajdonosa.  Feladatom a gépjárművek helyreállítása, eredeti állapotba való visszaállítása ami a hobbim, kedvenc időtöltésem is. Aktív hagyományőrzés ebben az évben indult részemről, próbálok hasznos tagja lenni majd a csoportnak a jövőben. Az autókon főleg optikai felújítások zajlottak először. Reményeim szerint minnél több meghívást kapok majd a hagyományőrző céllal kiállításokra. Az autó még fiatal, de az aktív 20 év szolgálat miatt már most tisztelet övezi a testületen belül, és mi Opelesek büszkén beszélünk róla, főleg a hazai vonatkozása miatt, az egyetlen igazi magyar rendőrautóról.

20190920_111850.jpg

Hogyan sikerült szert tenned erre a rendőrautóra?
A rendőrségi autók múltjában kihagyhatatlan ékkő a szentgotthárdi Opel Astra Police GL. Célzottan kerestem, az apró külső jegyekre figyelve (antenna furat, fényhídfurat a tetőn,üzembe helyezéstől eltérő  EU plakettes rendszám),  de még a SZUF rendszer bevezetése előtti korszakban, és  ez igen nehéz volt. A publikus rendőrségi árverések megjelenése, lezajlása  után figyeltük a használt autó piaci felbukkanását a selejtezett példányoknak. Az RB-49-30 szolgálati rendszámú Opel Astra GL-t egy pécsi kereskedésben, már átrendszámozva találta egy barátom, és tette közhírré egy fórumon. Annyi volt csak a dolgom, el kellett indulni egy használt Opel Astrát venni a meglévő két másik autóm mellé.:)  Nehéz időszak jött.  Az autó jó választásnak bizonyult. Eredeti járőr autó volt, és törésmentes. Minden rendőrtechnikai berendezést (ma már nem használatosat) be kellett újra szerezni, fel kellett szerelni.

20190920_111958.jpg

 Mi a legkedvesebb emléked a rendőrautó felújítása kapcsán? 
Általánosságban az egész felújítás alatt a kiszámíthatóság jellemezte a dolgokat. Nem történt előre nem várt dolog, soha egy pillanatra sem gondoltam, hogy félbe kellene hagynom. Egy barátság is kötődött, és rengeteg jó szakemberrel találkoztam, nagyon sok segítőkész fórumozó adott tanácsot az interneten. Nagy örömet szerzett amikor kézhez kaptam az autó típusmódosítási bizonyítványát, a rengeteg műszaki dokumentációval együtt.  A legkedvesebb, és a legmegtisztelőbb az volt, hogy egy szenior mérnök a szentgotthárdi gyárból felvette velünk a kapcsolatot, és segített az összerakásnál a finomhangolásban. Sokat mesélt az autó tervezéséről, és elmondta azt hogy egy akkori magyar profi szerelő-mérnök csapat munkája volt ez a szeretnivaló rendőrségi autó. Ez mindig eszembe jut, amikor beleülök.

20190922_092925.jpg

Milyen autót használsz a minden napokban?
Részemről nagyon fontos a fenntarthatóság, és biztos üzemeltetés egy napi autó esetén. A biztonság miatt is egy nagyobb kocsiszekrényes masszív autót használok, amely LPG/benzin vegyes üzemre van  átalakítva. Ez egy 18 éves Skoda Octávia I 1.6L  8 szelep. 75 LE 

 

Képek:

20190921_074449.jpg

20190921_091930.jpg

20190922_082357.jpg

20190922_082411.jpg

20190922_085842 (1).jpg

20190922_092936.jpg

20190922_152522.jpg

 

20190928_123647.jpg

20190928_141650.jpg

 

  • Like 2

Visszajelzések

Recommended Comments

Kedves Astratársak!

Van egy 1.6Si-m amivel gyakran megyek terepen és szeretnék egy a cikkben említett kerékgarnitúrát. Engedjetek meg pár naív kérdést:

Lehet venni ilyen lemezfelnit? Mi a méretezése annak ami a leginkább hasonló? "Elfér" egy mezei kombi kerékjáratában?

Köszönettel: Bence

 

Link to comment
Megosztás:

Kedves Bence!
Ez a kerékgarnitúra a masszív acélfelni miatt jelentősen nehezebb. Ennél az Astránál  erősebb gólyalábat, és vastagabb erősebb spirálrugókat, és más paraméterű lengéscsillapítókat  raktak a mérnökök. A hasmagasság is pár cm-el magasabb a rendőr Astráknál. A féktárcsák is emiatt szélesebbek, és már hűtöttek elöl.  Rá lehet rakni ezeket a kerekeket egy normál F Astra futóműre is mert elfér, de számolnod kell azzal, hogy az alulméretezés miatt hamarabb fognak elhasználódni a futómű rugós tagjai, és a toronycsapágyazás. Megváltozhat a fékút hossza! 
Talán a caravan fotómű erősebb. Ennek nézz utána. 
Egyedi ritka felnikupak való rá, szinte beszerezhetlen. 
Üdv, Péter

Link to comment
Megosztás:



Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés

  • Ki van Online?   0 Felhasználó, 0 Névtelen, 114 Vendég (Teljes lista)

    • Jelenleg nincs regisztrált felhasználó az oldalon ONLINE
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.