Készült: 2015. november 26.
Utolsó frissítés: 2015. november 26.
Hogy miért pont Opel?
Ez egy nagyon jó kérdés! Igazából csak olyan dolgokat tudok felhozni erre, amik nem teljesen fednék a valóságot.
Nézzük sorba őket:
- Édesapám elő autója egy B Kadett volt. Ez lehetne érv, de erre már csak a megvásárlás után emlékeztünk vissza, mosolyogva.
- Akár lehetne az is, hogy a rendszerváltás (1989) után, mikor megindult a nyugati kocsik behozatala, édesapám egy Kadett GSI-ért indult el a nagyvilágba, de egy Audi Coupe-vel tért haza, így ez is megbukott.
A valós az az a story, hogy eredetileg Golf 2 GTI 16v-t szerettem volna! Ki is néztem magamnak egyet, de mire elmentünk a kereskedésbe, már hűlt helyét találtuk – nem nekem szánták az égiek- Így csalódottan nézelődtünk tovább a kereskedésbe, hogy (hátha) találunk valami, ami megtetszik. Ahogy nézelődtem közép tájt ott állt egy piros Kadett GSI 1.8-as motorral! Kérték üljek bele, nézzem meg. Túlságosan nem rajongtam érte, mivel nem ez volt az az autó, ami miatt napok óta nem tudtam aludni. Beültem a kocsiba, elkerekedtek a szemeim! Nem találva a kilométeróra fordulatszámmérő óra mutatóit kérdeztem, hogy mi az a két tévé az óra helyén?! Elmosolyodott az értékesítő, majd kaján mosolya alatt annyit dünnyögött: Tedd rá a gyújtást… Azt hiszem tudja mindenki, hogy ekkor mi történt, és milyen érzés fogott el. Knight Rider… Ezek után (néhány küzdelmes hetek után), jobban és jobban megszerettem kis piros táltosomat, ami jelen pillanatban fekete színben pompázik.
Szerencsés vagyok, mert 4évvel ezelőtt egy olyan céghez kerültem, ahol céges autó biztosított, így a kis hétköznapi kocsiból rendezvényre járós, hobbi versenyautó lett.
Francia autókról: Az előző munkahelyemen 4évig Renault Trafic (Opel Vivaro), majd 3,5évi Renault Clio II-t hajtottam, most jelen pillanatban Clio IV, amik bármennyire is francia autók, nagyon meg vagyok/voltam elégedve.
Nézzük miből áll össze jelen pillanatban a verda:
Motor
Nah volt itt már minden. Kezdetnek vételkor 18E vagyis GSI 1,8, majd C20XE, amit szerettem, csak nagyon sok volt vele a gondom, így nem eléggé szerettem meg . 3,5éven át C25XE, 2,5 V6 24V, nagyon szerettem, sose volt vele semmi gond, és ment is mint a meszes, de tovább kell fejlődni ---> X30XE 3.0 V6 24v. A létező összes simmering, tömítés, csapágy és csavar Victor Reinz ill. gyári cuccokkal összerakva, versenyeken használva.
Hajtás
- F18+
- C345
Elektronika
Powered by Laller
Légszűrő
Simota direct
Kipufogó
63,5-as, középen 63,5-as átmenő középdobbal THX Laller1800 és Dabasi kipu, végén szolid sportdob, irmscher végekkel
Hengerenkénti elömlő, Forma88
Teljesítmény
222,9
Tömeg
1125 Kg
Nyomaték
303Nm
0-100 Km/h
- 6,7 mp (C25XE)
- 5,2 mp (X30XE)
1/8 mérföld
- 14,7mp (C25XE)
- 14,4mp (X30XE) Tököl 2013.06.08.
- 13,9mp (X30XE) Békéscsaba 2013.07.27.
- 13,8mp (X30XE) Kiskunlacháza 2014.03.29.
- 13,7mp (X30XE) Rábaring 2014.07.19.
- 13,5mp (X30XE) Kiskunlacháza 2015.03.28.
Max. sebesség
Ezzel a váltóval 240km/h, de még nem próbáltuk
Gumi
- Yokohama Advan Neova AD08 205/45
Felni
- Nyári: Mak XLR Ice Black 7x16 ET 30 + hátul 2cm pogi
- Téli: H Astra 6,5x15 ET35
Rugók
- Elöl Apex -60mm
- Hátul FK -40mm
Gátlók
- Elöl KYB Ultra SR, hátul mercedes gázos
Fékek
- Elöl: B Vectra 288 Steinhof Furt
- Hátul: Kadett GSI 16v tárcsás Bembo
Karosszéria
- elöl eredeti Zender toldat
- eredeti Zenden küszöb toldat
- Átalakított MS Design hátsó lökös
Kiegészítők
Irmscher első fényszóró, BMW E30 mosolygós projektoros lámpával
Ülések
GTE Recaro from Laller1800-Gyilkos
Kormány
Corsa sport
Kiegészítők
F Astra Műszerfal, G Astra Coupe bőr ajtókárpit
Jövőre nézve tervbe van véve, hogy 4x4-es hajtás és turbo-s V6 motor, de elég nagy a valószínűsége, hogy marad így, mivel ezt sem tudom igazán kihasználni, és amikor tehetem (versenyeken, rendezvényeken, sajna ritkán), és megyek vele, akkor mindig mosolyt csal az arcomra, és csak annyi jut az eszembe, hogy jó ez így is!
A belseje még hagy némi kívánalmakat, inkább ezt kellene már befejezni. Ha időm és a sportorvosim engedi, hamarosan talán ennek is a végére érek.
Mondták már sokan, hogy soha nem fogom tudni eladni egyben, ill. soha nem jön vissza az az összeg, ami bele lett locsolva a kocsiba. Engem ez nem érdekel. Nem is akarom, hogy visszajöjjön. Ez nem erről szól. A hobbi az sohasem kifizetődő, és ez egy hobbi versenyautó.. Az csak viszi a pénzt, nem utcai gép arra ott van a céges autóm. Tehát ez van, én ezt szeretem! Élvezzük az őskövület motorok hangját, és azt hogy kirázza a futómű a tömést a fogunkból! Mindig jót tudok nevetni, mikor a közel 10millás, vagy akár többe is kerülő autót körbeautózom és fogalma sincs, hogy ez mitől, és hogyan, és különben is, ez egy régi szar… :P :D
Családi autóba csak egy dolog jut eszembe, ha Opelről van szó, az pedig egy jó kis Signum, vagy Insignia.
A Kadett-től meg nem válnék egyikért sem!
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés