Készült: 2017. január 18.
Utolsó frissítés: 2017. január 18.
Miért pont Opel?
Régóta az Opel márka volt szimpatikus az elérhető árú német márkák közül. Mivel autójavítással is foglalkozom, ez a szimpátia a javíthatósággal és átgondolt tervezéssel még inkább kialakult. Designra is inkább kedves kinézetű autók mint sem agresszívak. Formájuk szép áramvonalas.
Hogy kezdődött ez a szenvedély, hogy került hozzád az autó, mi a története?
Mindenképp erős autót szerettem volna, mivel mindennapi autó mindig volt a családban. Először az „A” Vectra GT-n akadt meg a szemem de kezdett árban lőtávolba kerülni a "Calibra", ami még sportosabb karosszériával rendelkezik. Akkor még 1 milliótól indultak a lehetséges autók.
Keresési feltételek között a kétliteres motor 16 szeleppel szerepelt (a turbósok akkor még dupla áron mentek). A klíma is kitétel volt a napfénytető akkor még nem. Ma már annyira hozzá tartozik számomra, hogy nélküle meg sem venném. Piros vagy fehér szín szóba se jöhetett, illetve minél magasabb felszereltségűt szerettem volna. Végül 2003-ban rátaláltam a mostani autómra egy székesfehérvári kereskedésben, még rendszám nélkül frissen behozva az országba. Fekete színben, szinte minden lehetséges extrával, klímával, hifi és tuning mentesen sok apró hibával. Ekkor még úgy gondoltam pár évig megtartom aztán jöhet a családalapítással egy nagypapai autó. Hát nagyon nem így lett. Teljes szerelembe estem.
Milyen javítások, fejlesztések voltak eddig az autón?
Szerencsére az akkor dühöngő „tuning-láz” nem hagyott nyomokat rajta, vagyis nem csicsáztam neonnal és hasonló gusztustalanságokkal. Viszont elkezdtem rendben hozni. Kezdve a futóművel és fékkel (akkor még gyári méretben). Majd folyamatosan a karosszériát és a motort. Szép lassan „körbeértem” az autón felújításokkal. Akkor jött a motortér csinosítás, toronymerevítő, motor teljesítmény „optimalizálás” a c20xe alapfogásokkal: powercap + chip. A belső tér bőrözése. Sportkormány stb…
Általában ahhoz nyúltam csak amiről úgy gondoltam, hogy a gyárinál lehet jobbat is csinálni.
Ilyen pl. a fék ami a gyári méretben igen csak gyengécske volt főleg mivel a kerekek már jóval nagyobb tapadást biztosítottak nagyobb felnin a széles gumik. Szóval abból kapott előre egy utolsó szériás turbós Calibrához való fékszettet, első-hátsó tárcsából és betétből is jó minőségű sportos típust. Vagy a lámpa amibe fém foncsoros mini H1 bi-xenon projektorok kerültek. Hozzá való beszerelő készletet terveztem ami már közkézen forog. Mikor már minden rendben volt az autóval (még a klímáshoz is csak 3-4 évente kellet elmenni pótolni a csökkenő gáznyomást) elhatároztam magam és nekiálltam összeszedni a cuccokat turbós projekthez. Na ez amiből külön könyvet lehetne írni. Röviden annyit, hogy a legnagyobb körültekintésem ellenére sokmindenből duplán kellet vennem alkatrészeket pedig krach nem is történt. Rengeteg munka és pénz belement, de így azt hozza amit szerettem volna. (meg ez az a szint amit az autó külseje alapján el is várnánk)
Gondolom ez hobby autó, milyen autót használsz a hétköznapokban?
A kisfiam születésekor Calibrával hoztam haza kórházból. Azonban a bölcsibejárós időszakba feleségem részére vásároltunk egy ladát pár évre, de amint megtehettük egy „B” Vectra sedan váltotta. Az óta is megvan, nagyon meg vagyunk vele elégedve.
A hobbiautó a calibra. Féltve dédelgetem, télen nincs használva. Nagy becsben van tartva. Nyáron legtöbbet a kirándulások, túrák, találkozók és üdülések alkalmával használom. Hétköznapokban a legtöbbet Opel Vivaroval járok. Az Cali vásárlásával szinte egy időben sikerült főnökeimet meggyőzni, hogy az öreg Hiace helyett a Vivaro a jó választás, ami 7 év használat után egy újabb Vivaro következett amit az óta is hajtok.
Milyen terveid vannak a géppel?
Persze tervek vannak vele jelenleg is. A legközelebbi a nyár eleji Nürburgringi látogatás amire egy kisebb vagyont kellet elkülöníteni.
Milyen autót birtokolnál szívesen? Miért adnád oda a Opeled örömmel?
Milyen autót birtokolnék még szívesen? Pl. Opel GT-t, igen a régit, vagy egy „A” Mantát. Esetleg Commodore Kupét. Ezeket persze csak lottónyeremény esetén, hogy csak velük tudjak foglalkozni. A realitás az, hogy a Cali megmarad örömautónak, viszont az 1,6 os „B” vekit szívesen cserélném egy erősebbre pl egy „C” GTS-re. pár éven belül.
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés