Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • bejegyzés
    7
  • hozzászólás
    3
  • megtekintés
    24.461

Ascona project


Vascona

1.794 megtekintés

A kadett gsi-s múltat félretettem,jelenleg a B ascona van készülőben,és egy aránylag merész project,amiről szeretnék mostmár minnél többet írásban is megörökíteni.

Kezdem is az elején.

Az egész úgy kezdődött,hogy már jóval több mint egy éve lett egy opel fanatikus kollegám,munkatársam Tas.Ő az :(

Pár nap közös munka után kiderült hogy nem vagyunk nagyon messze egymástól ízlés terén,autók terén pedig főleg nem. Pár hosszú beszélgetés és kávézás után kiderült,hogy régebben ő is dédelgetett egy álmot,amelynek a középpontjában egy B ascona állt,aztán pedig mások hanyagsága miatt szertefoszlott az egész,és eladta az autót egy(azóta) közös ismerősnek...(a www.tascona.hu oldalon betekintést nyerhetsz minderől...)

Az ascona Alsónémedi-re került,és része lett egy másik álomnak,amely aztán sajnos másodlagos maradt egy nagyobb kaliberű elképzelés( C4-es Chevrolet Corvette) mellett..Persze közben Tas élményei az Asconával kapcsolatban magukkal ragadtak,ahogyan egyre többet és többet beszélt róla,és megszületett az irányzat,hogy szerenék egy ilyen autót...Meg voltam elégedve az akkori autómmal,de a rally cross-os múltam még mindig a hátsókerékhajtás irányába húzta a szívem...Eldöntöttem.Nekem Ascona kell!

Jött a probléma,hogy honnan? Ami volt,az vagy mind 4 ajtós volt,amibe én a 196 cm-mel nehézkesen tudok beülni a kicsi ajtók miatt,vagy dízel volt,ami igazából nem vonzott...Másik szempont volt még,hogy mindenképpen nagy hidas kocsi legyen,mivel akkor már tervezgettem azt is,milyen motort fogok belerakni...

Nagyon sokáig semmit nem találtunk...külföldi honlapokon voltak autók,de mind megépítve már más elképzelése szerint,és persze horror árakon...

Aztán egy szép napon mosolygósan jött be Tas,és hát alig tudta vissazfogni magát,hogy neki van egy jó híre!

Felhívta Kornél-t,aki annak idején megvette az ő B asconáját,és kiderült hogy bár nem eladó az autó,de szerető gondoskodó opel fanatikus ismeretségi alapon megkaphatja...Így lett az enyém Tas volt Asconája.

Persze ez nem ment ilyen gyorsan,mint ahogyan leírtam,és amíg ez így alakult,már azt is kitaláltuk,hogy mi fogja hajtani az asconát...Mi volt a szempont? Hátsókerékhajtás,hathenger,és hogy azért egyedit is alkossunk,meg olyat,amilyet még ebben az autóban senki,legyen automata B) Soha nem volt még automata autóm,és már csak azért is vágytam rá,már még most is kíváncsian várom,milyen menetteljesítményekkel fogja felruházni ez a váltó és ez a motor azt a kis kasztnit :D

Időközben,(persze nem is ő lenne ha nem így lenne) Tas sem fért a bőrében a gondolataival,és az ötleteivel,és ő is kitalálta az ő álmát az omegára...Erről majd ő mesél ha akar,aki ismeri az meg már tudja ezt is... A lényeg az,hogy az omegában feleslegessé vált neki a váltó,a motor,a fékek,és a még egy-két apróság...

Nem volt más hátra,mondott rá egy árat,és azóta már meg is sikerült vásárolnom tőle.

Szóval a feladat jelenleg is adott.

Van egy ascona kasztnim,amit már az előző tulajdonos szépen homokfújással rozsdamentesített,(köszönet érte Kori),aztán figyel rajta egy hátsó kerékjárati ív szélesítés,amely majd később jól fog jönni egy szép kerékkel...

Erről is megvan már a terv,úgy alakult,hogy tas készségesen felajánlotta az omega jelenlegi felnijeit,szóval ők fognak gurulni az ascona alatt...

Az omega motorjához elengedhetetlen egy jó,megbízható futómű,amely viszonylag erős is,a legelérhetőbb számomra az omega hátsó lengőkaros (McPherson) futóműve...

Ahhoz hogy ez alá tudjam tenni,szükségessé válik kivágni az ascona padlólemezét,és az Omegáét befaragni.

A váltó sem fog elférni,fel kell hasítani az alagutat,amelyben a váltó fut,és egy sokkal nagyobbat hagyni,amelyben az új automata váltó el fog férni.No és persze a lényeg,a motor...Valami oknál fogva az sem fér el az én elképzelésim szerint,mivel én a nagy motor ellenében sem szeretnék orrnehéz autót építeni...Nagyon sok német autóépítő kollega belerakott már 3 literes sor hatost mantába és asconába,de ők a motortartó bakokkal varáltak,míg én meg fogom hagyni az ascona és a motor eredit motortartó bakjait,ami addig jó csak,amíg hátul bele nem ütközik a motor a tűzfalba...Szóval a tűzfalból is ki kell majd kanyarítani egy istenes szeletet,hogy elférjjen a sorhat.A motornak van mégegy vonzata,miszerint ha a tűzfal beengedi,a motor olajteknője még mindig útban lesz a bölcsőnek és a kormányműnek,ezért módosított olajteknőt kell majd gyártani,amelynek az öblös része nem elöl lesz,mint az omegánál,hanem hátul,hogy elférjenek egymástól a bölcsőtől...

Ezek igazából a legnagyobb pontosságot és farigcsálást igénylő műveletek.

Az első kerékagy módosítás 5-ös lyukosztásra szinte elenyésző kis pepecselésnek tűnik a többi mellett...

Miután ezek az alapvető dolgok elkészülnek,következni fog az autó fényezése.

Fényezés után kábelezés,vezetékelés fog következni,esetleg olajhűtő rendszer építése a hátsó féltengely segítségével a sperr difinek,és hasonló kisebb kaliberű dolgok...

Aztán pedig következhet majd az összeszerelés,műszerfal befaragás,ami a jelenlegi tervek szerint egy F astráé lesz...hátra lesz a kárpitozás,és a műszerfalóracsoport egyedi megvalósítása rengeteg kék és UV leddel :D

Jelenleg az autó áll a kasztnisnál,várja a padlólemezt,a rossz váltót,és motort,amelyek alkalmasak lesznek a méreteik alapján a kasztni pontos méreteinek kialakítására.

Szerencsére rengeteg nagyon rendes és készséges opeles ismerősre tettem szert,ki más mint ezt is Tas segítségével,úgyhogy ezért is meg sokminden másért is ezer köszönet neki.

Jövő héten minden valószínűség szerint érte tudok menni a padlólemezért,egy Nagykanizsai opeles kortáshoz,akinek remélhetőleg használható állapotban lesz az eladó padlólemeze...

Egyenlőre ennyi,amint elkezdődik a munka,képekkel és beszámolókkal fogok mindent leírni,ilusztrálni,remélhetőleg ösztönözve ezzel mindőtöket arra,hogy ha vannak elérhetetlennek tűnő álmaitok,ne féljetek belefogni,és valóra váltani! Én még sehol sem tartok ebben,de úgy érzem,már most megérte!

1 Hozzászólás


Recommended Comments

Roli Báttya! Majd sírva fakadtam, annyira gyönyörű ez az álom! Ha majd felébredsz belőle, ott szeretnék lenni! :unsure: Nem is lenne semmi sem szebb, mint az, hogy egyszerre mondjuk ki azt, hogy kész! (Amit, mint tudjuk, egy autóépítő sose mond ki, inkább tovább álmodja az álmát). De hihetetlen, mennyire hasonlít a tervünk! Mondjuk én autómatán nem gondolkodom, de a többi kisebb-nagyobb igazításokkal stimt. No hajrá hajrá! :mellow:

Link to comment

Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.