A Rekord féke
Tavaly nyáron kezdődött.
Már régóta hallottam valami kopogást a baloldalon elölről.
Megnéztem és kiderült,hogy a felső lengőkarnál egy szilentblock kikopott. Gondoltam nekiállok kicserélni de egy csavar beletört.:-( Hát ez lengőkar csere lesz gondoltam akkor és elkezdtem túrni az alkatrészeim között,hogy van-e valami használható darab.
Találtam is egy lengőkart és nekiálltam kicserélni. Igen ám de egy harmincakárhányéves autón nem szoktak csak úgy kijönni a csavarok. Ráadásul a felső lengőkar úgy van rögzítve,hogy a csavarok pár centire vannak a doblemeztől.
Nem volt mit tenni le kellett emelni a kasztnit a motorról és a futóműről. Ez nem volt egy egyszerű folyamat.
Ráadásul a határidő is szorított mert közeledett a kecskeméti Veterán Opel Találkozó időpontja is.
Nekiálltam lekötöttem a Kardántengelyt a váltótartóbakot és a többi sallangot. Kölcsönkértem egy krokodilemelőt és kettővel kezdtem emelni a kasztnit. Végülis ez nem is volt nehéz. Inkább a lengőkart rögzítő két csavarral volt szívás. Az egyiket le is kellett flexelni mert nem akarta az igazságot.
Kicseréltem a lengőkart szépen összeraktam. A legnagyobb volt amikor tesómmal megemeltük a kasztnit az első sárvédőknél,kirúgtuk a bakokat és ráhelyeztük a futóműre a karosszériát.
Kihasználva az alkalmat ki lettek cserélve a gumibakok is a futómű és a kasztni között.
Szóval kész lett a gép és elindúltam kipróbálni.
Ekkor jött az első pofon. :-(
A fék iszonyúan elhúzott balra. Számtalan légtelenítés után elkezdtem kicserélni a dolgokat. fémfékcsövek,gumifékcsövek, új nagyobb féknyegek de a fék még mindíg elhúzott balra.
Vettem vadi új fékbetéteket Blitztől (amit Greg hozott elnekem gyorsfutárként :-) ) felszabályoztattam a féktárcsákat és bettettem a betéteket. A fék még mindíg elhúott balra.
Sajnos a veterántalira is így kellett mennem.
A második pofon:
Útközben még volt egy kis izgalom mert Zsámbéknál az autópályára hajtáskor kb. 80 Km/h-ás sebességnél beesett a fékpedál.
Motorfékkel és kézifékkel sikerült megállnom. Mint kiderült a rosszul rögzített gumifékcsövet kidörzsölte a kerék és eldurrant.
Greg hozott fékolajat ,Commodore Attila meg két Trabant fékcsövet.
Ott az útszélén kicseréltem,gyors légtelenítés és mentünk tovább. Persze a fék még mindíg balra húzott.
Eljött az Ősz és nem jutottam el a megoldásig. Betettem a Rekordot egy garázsba télire és pihentettem a dolgot.
Most itt a tavasz jön a jóidő és megint elkezdett foglalkoztatni a dolog.
Szombaton elviszem fékmérésre a kocsit és ott kiderül,hogy a fék vagy a futómű a ludas.
Egyre valószínűbb,hogy rossz lengőkart tettem fel tavaly mert mint kiderül a látszólag teljesen egyforma lengőkaroknak más a cikkszámuk a katalógusban.
Most lengőkart keresek ami tényleg balos és kicserélem.
Remélem ,hogy hamar megoldódik a dolog és gondtalanok lesznek a vasárnapi kocsikázások az én kis 38 éves drágaságommal.
0 Hozzászólás
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés