Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • bejegyzés
    21
  • hozzászólás
    0
  • megtekintés
    38.581

Hogyan is lettem opeles 1. rész


mackosajt

1.693 megtekintés

2001. Július... inkább augusztus! :D

Mivel szerettünk volna egy megbízható kocsit, elkezdtünk nézelődni... pénzünk nem sok volt, de kellett valami!

Az egyik kereskedésben ott állt egy 1.3-as D Kadett Caravan, fehér színben...

Íme a kicsike!

Ránézésre nagyon egyben volt! Beindításához már bikázni kellett...

A hangja gyönyörű volt, a belseje kissé lelakott, de ez zavart a legkevésbé... Kényelmes volt, jól ment, egyszerűen fantasztikus volt a 120-as skodához szokott vezetőnek! Megvettük... akkor még papíron 1984-es volt... de csak volt!

Eredetvizsga... rendben.

átírás... na ekkor jött a hidegzuhany... mivel már működött a nyílvántartás, nem 84-esként kaptuk meg az új forgalmit, hanem 1981-esként... valaki régebben csalafinta módon az 1-est 4-essé varázsolta a papírjain...

Visszamentünk a kereskedésbe... elővették a papírokat... kiderült, hogy a korábbi tulaj is tőlük vette, és már akkor is 84-es volt beírva.... az azt megelőző tulajt már nem találtuk meg... :( pedig szívesen elbeszélgettem volna vele...

Szépen muzsikált a kocsi, nem volt vele semmi baj, hosszú ideig... persze olajcsere stb. megvolt.

Egyszer elkezdte megmakacsolni magát, míg odáig jutott, hogy a pesti albérletből munkába menve és haza, megevett 10 liter benzin... amúgy az egész út kb. 20 km-es volt oda-vissza!!! :D

Jobban megvizsgálva a mocit, kiderült, hogy biza érdekes a gyújtás... néha van, néha nincs... elkopott a megszakítókalapács... kb. 1000 Ft-ért vettem másikat, beszereltem, gyújtást beállítottam, és láss csodát... pöccre indult... nem durrogott... és a fogyija is megjavult!

2002 őszén elvittem egy karosszériáshoz, teljesen kibelezve, aki szépen helyrehozta, persze akkor csak rozsdagátlót kapott a kocsi... amint hazahoztam, bőségesen kapott alvázvédőt, hogy bírja.... hígítás nélkül kentem ki egy 5 L-est... hosszú munka volt... de megérte...

A festésre közben nem jutott igazán se pénz, se idő, így vizsga előtt a szükséges helyeken gitteltem, csiszoltam, és egy vagy 2 fehér neolux sprayt fújtam rá... tudom, nem ideális, de a célnak megfelelt...

Később egy vezérléscsere alkalmával kaptam egy segítséget... amit végül megbántam... minden áron azon erősködött, hogy a főtengelyszimmeringet tartalmazó fedelet húzzuk le, takarítsuk meg teljesen... persze brigéciol is volt kéznél... az is elég lett volna... eredmény: beindításkor eltűnt az olajnyomás... és csak 1200-as rpm-nél jött meg az alapjárati... B)

Pénz és idő hiányában elkezdett amortizálódni a kocsi... csörögtek a hidrotőkék... kiszakadtak a féltengelycsuklók gumijai, szilnetek tönkrementek... mondjuk a fék teljesen fel lett újítva... az legalább jó volt, tehát megállni meg tudtam vele! :D

De 2003. februárjában utolérte a sors... becseréltük az astrára... igaz szegényt csak az átírásba vették ve, de még így is sokat segített... és persze még mindig használják, tehát él! Igaz munkakocsinak használja egy festékboltos, de legalább egyben van!

folyt. köv....

0 Hozzászólás


Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások

Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.