Lassan, de haladunk!
Miután megérkeztek a cuccok, olyan gyorsan be is kerültek... a szoba egyik sarkába...
Időt kellett keríteni a szétszerelésre.
Kivettem hát egy szép szabadnapot, és nekiestem.
Jobb elől kezdtem.
Szét minden könnyen jött. Nagyon.
Még a régi szilentek is pillanatok alatt kint voltak a lengőkarból és a kitámasztó tartójából.
Ami makacskodott, az a kerékcsapágy, mert hát miért ne, most vettem észre, hogy ki volt a lelke szegénykémnek.
Miután méricskéltem a szilenteket, rá kellett jönnöm, hogy rosszakat küldtek a kitámasztókarokhoz.
Gyorsan robogó izzít, és már a boltban is voltam.
Szó nélkül visszavették őket, és másnap reggelre ígérték, hogy itt a jó szilent.
Ha már ott voltam, kértem egy csapágyat. Kemény 2500 Ft-ba fájt.
Irány haza.
Autó jobb oldalon bakolva. Féltengelycsuklót kicseréltem, majd átmásztam a balos futóműhöz.
Közben gondolkoztam, hogy oké, kint a régi szilent, itt az új, de sehogy sem fog ez nekem itthon bemenni, olyan kemény, és akkora a két szélső gumi perem mérte, hogy én ezzel szívni fogok, de nagyon.
Megcsörgettem hát kedvenc szerelőmet, és egyből a segítségét fel is ajánlotta, csak másnapra, vagyis szombatra, mert péntek dél volt ekkor.
Szóval ott álltam, egy futómű szétdobva, másik még egyben, szilentek kint.
Ettől rosszabb már nem lehet, és szétkaptam a bal oldali futóművet is.
Csukló kicserélve, a csapágy itt jó, szilentek ki is jöttek könnyen.
No, ha minden kész, tegyük rendesen bakra, és várjuk a szombatot.
Reggel kelés, induljunk a boltba a jó szilentekért, majd a szerelőhöz, préselni.
Boltban szilentek rendben, jók jöttek.
Irány a szerelő!
Vakargattuk a fejünket rendesen, mert látott már pár autót, hisz nem ma kezdte, meg ettől nagyobb és kisebb szilent is volt már a kezében, de ilyen kemény, ilyen nehéz feladat még neki is feladta a leckét.
Kentük mi zsírral, folyattunk rá olajat, de a fránya szilent sehogy sem akart befelé menni a helyére, pedig a kisebb, kitámasztó szilentekkel kezdtünk.
Ekkor már féltünk, mi lesz a nagy, lengőkar szilentekkel.
Pár próbálkozás, és kb. 2 óra után arra jutottunk, hogy szerszám kell, ami kúpos, és segít összenyomni a szilenetet még a helyére kerülése előtt a megfelelő ármérőre.
Itt szeretném kiemelni, hogy nem PU szilentekről beszélünk, hanem a gyári gumikról.
Méretet tekintve sem hinném, hogy baj lenne, mivel mindegyik boltban volt szinte a kezembem pl. lengőkarba való, és mindegyik ugyanakkora volt.
Szóval arra sikerült jutnunk, hogy szerszám kell. Na de akkor esztergályos is.
Szerencsére hasonló "sztahanovista" embert sikerült találni, aki gyorsan kanyarintott nekünk egy próba szerszámot, csak az nem lett jó.
Közben mindegyikünknek más dolga is akadt, úgyhogy feladtuk hétvégére, és hazamentünk.
Hétfőn újult erővel estünk neki, új szerszámot kértünk, amit meg is kaptunk.
Ezzel a két kitámasztó szilentjét sikerült bepréselni. Nem ment könnyen, de ezek úgy bent vannak, hogy onnan pár évig biztos ki nem jönnek.
Jöjjön hát a lengőkar.
Ahham... jött is. Az erő is, ami olyan nagyra sikeredett, hogy a szerszám szétrepedt. A mi hibánk.
Aluból készült, mert ez volt kéznél. No meg ingyen.
Mire megkértünk az esztergályost, már más munkába fogott, és sajnos aznap nem is készült el.
Mivel ingyen dolgozott, nem lehetett siettetni.
Kedden sem volt kész, és szerdán sem.
Jött május 1. Aznap a fű sem nőtt.
Pénteken a műhelyt takarították, és mivel a munka is úgy jött ki, meg a napom is olyan volt, elmentem segíteni.
Takarítás végére elkészült az új szerszám, de aznap már nem foglalkoztunk a préseléssel.
Örültünk, hogy ismét sokkal tisztább lett a műhely.
Eljött egy újabb hétfő.
Préseljünk!
2 óra próbálkozás után arra jutottunk, hogy itt valami nagy átb@szás van.
Ugyanis a szerszám ismét széttört.
Pedig sokkal vastagabb volt, a szilent is már félig bement.
Sajnos azonban hiába préseltük tovább, úgy állt, mint ami sehogy sem áll.
Meghoztam a döntést: lengőkarral együtt megveszem. Bukok pár ezrest, de véget kell vetni a szívásnak.
Másnapra megjöttek a lengőkarok.
Össze is raktam, minden szép, jó.
Ami zavar, hogy a kitámasztós szilenteket nem lehet tokkal együtt megvenni. Ha azt kell cserélni, más is ekkorát szív?
Vagy mindenki a PU szilenteket veszi?
Az autó sokkal szebben fut. Ellenőrizve is lettek a beállításai.
Szóval kicserélődött:
2 lengőkar, szilentekkel,
2 kitámasztókar szilent,
2 kormányrúdfej,
2 lengőkar gömbfej,
1 kerékcsapágy,
2 féltengelycsukló.
Grátiszban cseréltem a kürtöt, mert a fiam már panaszkodott, hogy miért nem dudálok, amikor valaki bevág elénk, mint egy őrült. No meg kötelező felszerelés, aminek működni kell.
Most, hogy ezek kicserélődtek, azt hinnénk, hogy hátra lehet dőlni.
Tévedtünk.
Mindkét hátsó csapágy elkezdett döngicsélni, illetve sajnos a váltó sincs a toppon.
Ez utóbbi terén jól állok, mert már meg is van a cseredarab. Szintén F10, szintén 4 sebességes, csak sokkal jobb állapotban.
Idő nincs, amikor kicserélhetném.
Hogy egy klasszikust idézzek:
"Cukor az élet, csak meg kell tanulni szopni!"
- 1
0 Hozzászólás
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés