Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • bejegyzés
    21
  • hozzászólás
    0
  • megtekintés
    38.578

Ismét írok, mert régen tettem


mackosajt

2.534 megtekintés

Nos, a hengerfejezés óta sikerült ismét jó pár dolgot megcsinálni a kocsin. Műszakilag ez örvendetes, anyagilag kevésbé.

Először is Újra ki lett cserélve a 2007-es nyáron a karter tömítése, mert előző alkalommal az alkalmi szerelő nem épp jó munkát végzett.

Aztán a hátsó futóműben ki lettek cserélve a hosszlengőkar nagyszilentjei, valamint az első futóműben a toronycsapágyak és toronyszilentek.

Hirtelen megint csendes lett a kocsi, és ennek örömére lecseréltem a 195/60r15 ös garnitúrát a 6,5*15-ös AEZ Xylokkal egy 225/45r17 garnitúra váltotta 8*17-es Intra felnikkel.

31695732.jpg

Ezután a kocsi 9 órán át aggregátorként is szolgált a NépautóFest előkészületei során egy teljes éjjelen át.

Azt hiszem, azt soha nem fogjuk elfelejteni. :D

Hajnalban olyan csend lett, amikor már nem volt szükség világításra, forrasztásra és egyebekre, és le lehetett állítani a gépet. :(

Pörögtek a km-ek.

Aztán egyszer csak egy út során furcsa visító hang jött a váltóból... :D

Aztán már csúnya csörgés is.

Szerelő, váltó le... szét... bolygómű kuka... a letört fogdarabok megsértették a csoporttengely fogaskerekeit is, valamint a nyelestengely szimmeringje is kuka lett. Ez utóbbi még megér egy sztorit.

A lényeg, hogy sok telefonálás és utánajárás eredményeképp a gyári F18 WR 3.94-et felváltotta egy F20 C3.55, egy calibrából.

Na persze nem 1-1ben, mert sajna az F20 háza nem stimmelt a mocihoz, így mivel az F18 darabokban volt, adott volt a megoldás némi telefonos megerősítés, valamint egy eszembe jutó dolg után( Atommanónak F20 házában volt F18 belső), az összvéresítés létrejött.

F18 házban F20 belső.

Ezzel nem is volt gond. A gond ott kezdődött, hogy nekem hidrós kuplung van, és a nyelestengely szimmering a kinyomóban van, és simán ki is tudtuk venni.A méreten aztén megdöbbentünk. A világban nem lehet kapni magában, pedig igen sok céget megkerestem, többek között a munkahelyemen is kaptam segítséget, de úgy sem ment. Csak házzal együtt(itt történetesen a kinyomó) cserélhető, kereskedelmi forgalomba nem kerül.

Így tettem szert egy bontott, de meglehetősen jó állapotú kinyomóra, és ment a helyére a váltó.

Közben azért a hátsó főtengely szimmering is cserére szorult, így az is ki lett cserélve.

Semmit sem bízva a véletlenre, a váltóban minden tömítés és szimmering ki lett cserélve.

Az összerakásnál segédkeztem a szerelőnek, hogy gyorsabban haladjunk, mert nekem is kellett a kocsi, és nekik is kínos volt, hogy 6. napja fogta az 1 db csápos emelőjüket. Ők sem gondolták, hogy így járunk.

Azóta megy a kocsi, benne van lassan óra szerint 180000 km, a hengerfejezés óta 20000, a váltó javítás óta 10000.

Most hirtelen még cserélni kéne a hátsó stabi szilenteket, mert hidegben picit kopognak, meg a jobbos kormányösszekötöt, mert sajna az elkezdett kopogni.

Aztán majd vizsga is a tavasszal, meg Zk.

Ja, még nyár elején a klíma is ki lett pucolva, meg a kompresszorban csapágy csere, és rátöltés.

Olyan jó a nyári forróságban hűsölni a kocsiban. B)

Rövideb(hosszan) ennyi történt tavaly. :D

0 Hozzászólás


Recommended Comments

Nincsenek hozzászólások

Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.