Ismét írok, mert régen tettem
Nos, a hengerfejezés óta sikerült ismét jó pár dolgot megcsinálni a kocsin. Műszakilag ez örvendetes, anyagilag kevésbé.
Először is Újra ki lett cserélve a 2007-es nyáron a karter tömítése, mert előző alkalommal az alkalmi szerelő nem épp jó munkát végzett.
Aztán a hátsó futóműben ki lettek cserélve a hosszlengőkar nagyszilentjei, valamint az első futóműben a toronycsapágyak és toronyszilentek.
Hirtelen megint csendes lett a kocsi, és ennek örömére lecseréltem a 195/60r15 ös garnitúrát a 6,5*15-ös AEZ Xylokkal egy 225/45r17 garnitúra váltotta 8*17-es Intra felnikkel.
Ezután a kocsi 9 órán át aggregátorként is szolgált a NépautóFest előkészületei során egy teljes éjjelen át.
Azt hiszem, azt soha nem fogjuk elfelejteni. :D
Hajnalban olyan csend lett, amikor már nem volt szükség világításra, forrasztásra és egyebekre, és le lehetett állítani a gépet. :(
Pörögtek a km-ek.
Aztán egyszer csak egy út során furcsa visító hang jött a váltóból... :D
Aztán már csúnya csörgés is.
Szerelő, váltó le... szét... bolygómű kuka... a letört fogdarabok megsértették a csoporttengely fogaskerekeit is, valamint a nyelestengely szimmeringje is kuka lett. Ez utóbbi még megér egy sztorit.
A lényeg, hogy sok telefonálás és utánajárás eredményeképp a gyári F18 WR 3.94-et felváltotta egy F20 C3.55, egy calibrából.
Na persze nem 1-1ben, mert sajna az F20 háza nem stimmelt a mocihoz, így mivel az F18 darabokban volt, adott volt a megoldás némi telefonos megerősítés, valamint egy eszembe jutó dolg után( Atommanónak F20 házában volt F18 belső), az összvéresítés létrejött.
F18 házban F20 belső.
Ezzel nem is volt gond. A gond ott kezdődött, hogy nekem hidrós kuplung van, és a nyelestengely szimmering a kinyomóban van, és simán ki is tudtuk venni.A méreten aztén megdöbbentünk. A világban nem lehet kapni magában, pedig igen sok céget megkerestem, többek között a munkahelyemen is kaptam segítséget, de úgy sem ment. Csak házzal együtt(itt történetesen a kinyomó) cserélhető, kereskedelmi forgalomba nem kerül.
Így tettem szert egy bontott, de meglehetősen jó állapotú kinyomóra, és ment a helyére a váltó.
Közben azért a hátsó főtengely szimmering is cserére szorult, így az is ki lett cserélve.
Semmit sem bízva a véletlenre, a váltóban minden tömítés és szimmering ki lett cserélve.
Az összerakásnál segédkeztem a szerelőnek, hogy gyorsabban haladjunk, mert nekem is kellett a kocsi, és nekik is kínos volt, hogy 6. napja fogta az 1 db csápos emelőjüket. Ők sem gondolták, hogy így járunk.
Azóta megy a kocsi, benne van lassan óra szerint 180000 km, a hengerfejezés óta 20000, a váltó javítás óta 10000.
Most hirtelen még cserélni kéne a hátsó stabi szilenteket, mert hidegben picit kopognak, meg a jobbos kormányösszekötöt, mert sajna az elkezdett kopogni.
Aztán majd vizsga is a tavasszal, meg Zk.
Ja, még nyár elején a klíma is ki lett pucolva, meg a kompresszorban csapágy csere, és rátöltés.
Olyan jó a nyári forróságban hűsölni a kocsiban. B)
Rövideb(hosszan) ennyi történt tavaly. :D
0 Hozzászólás
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés