még egy lépés
Mint azt már előző bejegyzéseimben említettem,a "nagy" ascona faragása padlólemez cserével fog kezdődni.
Nos,meg is kezdődött.Sőt be is fejeződött,hozzáteszem sikeresen :D
Lehet hogy ez rengeteg faragásba került,és persze nem kis anyagi vonzata is van a dolognak,de teljesen más formát bontott az autó,egész más kiállása lett...
Persze a jelenlegi omega rugók nem az ascona 900 kg-jának van kitalálva,hanem inkább egy 1500kg-s hajónak,ezért inkább most off-road kinézete van a kis sárkánynak,és nem olyan mint aminek igazán készül...
Rengeteg dokumentációm volt,amelyeken mások kitaposott ösvényét követhettem volna,és szétvághattam volna darabokra a kasztnit,csak hogy beférjen a padlólemez.
Aztán a kasztnisom felvilágosított,hogy ez nem úgy van ám,ott vágom,ahol akarom,annyit hagyok amennyit akarok,csak a lényeget kell szem előtt tartani: a futómű felfogatási pontjai egyben átkerüljenek,és kellőképpen merev legyen az egész.Mindehhez hozzátartozik hogy 9 ponton mértünk átlót,fix pontokat egymástól mindkét oldalon,milliméterre pontosan kellett hegesztenünk mindent,hogy a futómű,és a kerekek is úgy álljanak,hogy mögöttem a homokban ne 78 nyomot lássanak,hanem csak két párhuzamosat...
Szem előtt kellett tartani azt a tényt is,hogy a váltón sem tengelyközépen áll a hardi,a diffin is éppen ez a helyzet,és ennek értelmében az alagút is gyönyörűen arréb kell hogy legyen...
Azt például most tudtam meg,hogy MINDEN hátsókerekes opelnél a kardánalagút 2CM-rel el van tolva sofőr oldal irányába! Ciki volt mikor kimértük az asconában,majd hitetlenkedve megállapítottuk a donor kasztnin is,hogy ott is :D
Tehát aki ilyesmibe belefog,annak csak azt tudom tanácsolni,inkább gondolja át kétszer,mit hogyan szeretne,mielőtt egy felet is fordítana a flexen...
Minden esetre kasztnist tudok,aki szívesen megcsinálja :( Kihívásnak fogta fel az egészet,mindenre ötletre megittuk esténként a sörünket,és másnap pedig szaladgáltunk a mérőszalaggal ki-be,de megjegyezte a végén a guruló autónál,hogy reméli nem ez volt az utolsó ilyen autó amit így kellett faragni...
Hát ha rajtam múlik,nem...Talán majd még családalapítás előtt lesz egy V8-as A mantám is :D utána biztos nem B)
A következő lépés a teljes alvázvédelem lett volna,speciális anyagokkal,de olyan szépen lecsiszoltak mindent,kikenték a hegesztéseket,kijavították az első nyulványaimat(ascona betegség)és gyönyörűen lealapoztak mindent,hogy a következő lépés a műszerfal befaragása lesz,szellőztetés kitalálása,fűtés,majd a kábelezés...A teljes védelem pedig majd festés előttre marad,amikor majd mindennek meglesz a helye,minden egyes apró rozsdafolt le lesz csiszolva,lekenve,és majd akkor majd konzerválva lesz a kisautó :D
Azt hiszem erről egyszer már írtam,hogy nagyon kevesen csinálnak meg ilyesmit,főleg nálunk Mo.-on,mivel hogy az anyagiak,meg hogy az mennyi idő,és türelem...Úgy sem hinné el nekem senki sem,hogy minden nap 8 vagy 12 órázok,és ha nem haladok valamivel az azért van mert a pénz...
Amikor hozzám került az autó,az volt talán a foganat pillanata,most hogy már gurul,ezt felfoghatom a baba első rugdalózásainak a pocakban :D Ez rengeteg erőt tud ám adni,megújúlt erőt,és még több extra türelmet!
Amikor pedig megszületik...na arra a pillanatra leszek naon büszke :D
Néhány kép az autóról,jelenlegi állapotában:
0 Hozzászólás
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés