Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • bejegyzés
    7
  • hozzászólás
    1
  • megtekintés
    21.745

Hazai story


mantababy

1.993 megtekintés

Azt hiszem a manta kicsit kivan.De ez nem meglepő, szerintem. Sok gondon mentünk át mi ketten, de soha sem hagyott cserben a gép...........

Juj de régen kezdtem ezt a sztory-t.nade jó a memóriám, hogy folytassam a viszontagságokkal teli decemberi 3 hetet, ami a szelepfedél levételével kezdődött réges régen egy messzi-messzi...............

Emléxem, hogy csörög csattog a gép valamikor 2006 októberében.De durva szelephangok meg ilyesmi. és ekkor kezdődött az amiről a mantás honlapokon olvasni lehet

Őrültek? Fanatikus emberek?

Ki tudja, egy biztos Mantásnak lenni annyit jelent: vállalni a pluszmunkát,

álmatlan éjeken szerelni, családdal, pénztárcával állandó harcban állni,

szerelmeket felrúgni, egy még nagyobb és különös szerelemért, amelyet úgy neveznek: OPEL MANTA

Hát igen.Ekkor még csak felszínesen éreztem, hogy engem is megcsapott a manta szele, vagy csak az agyburkom fulladozott az utastérbe szivárgó kipufogógázban? :( Na mindegy, de akkor megbontottuk 2.alkalommal is a motort. Kis leskelődés után a korom sötét éjszakában, feltünt, hogy a vezérműtengely fogaskerekéről hiányzik 5 fog, amit lelkesen hajtott ám a multkor említett mountain bike zárószemes láncom. A hidrotőkéim durva állapotban de próbáltak dolgozni a kerekre kopott vezérműtengelyen,és a szelepek szenvedtek a "nagyon kivan" pogácsákkal amik bármikor cafatokra szakadhattak a szeleprugón.Nem is beszélve arról, hogy már a soltvadkerti talin szóltatok, hogy nem megy egy hengerem.Nade hogy csak 2,5-2,8 henger menjen?Mert a hengerfejtömítésen látszott,hogy a 2.3. henger teljesen egymásbaszerettek és összefújták a cuccost.A lógó ,lötyögő főtengely már csak hab volt a tortán, de a cseresznye a habon az a 4 db hengerfejcsavar amit beszakadt menettel vettünk ki, megszakadva. :D

Na hozzuk ki Monából a maxot, minimum lóvéból!!!Jött az ötlet.

Mire jó a diákhitel alfelkiáltással, neki is láttunk életem művéhez.Sose láttam előtte szétszedett autót ,és a kezdők lelkesedésével fogtam neki a marha nagy segítségnyújtásomnak.Nade valahol el kell kezdeni!

Kivettük a mocit és 3 hét éjjeli erőfeszített munka következett, mivel valahogy úgy alakult, hogy nappal aludtunk és éjjel melóztunk, nemtommé.A váltó úgyszintén kikerült és aprólékos munka következett, az utolsó csavarig. Én mindent takarítottam ,és iskolai 1-es ecsettel festegettem a gépet.De a hengerfejcsavaroknál durrant el az agyam, hogy MI LESZ MOST????

Elvittük a blokkot Hmvhelyre ahol ilyennel foglalkoznak, che

egy kivétellel az összes likat akartam, hogy újramenetezzék.Volt is ötletük, egy rugószerű izét mutattak, amit ha beletekernek a kinagyított lukba, akkor pont jó lesz új menetnek.meg is mutatta, beletekerte a mintának elvitt manta hengerfejcsavaromat.Örültem is nagyon, hogy nem is lesz ezzel semmi probléma. Nem a fenét.3 nap múlva mentem érte, erre azzal fogad az ipse, hogy baj van.Az észlények azt a menetet csak úgy belerakták és előtte senkinek nem tünt fel, hogy ha a kezedben tartva csavarod bele a 0.25 menetemelkedésű manta csavart akkor királyságos a dolog, de ha betekered a blokkba akkor az marhára de 0.5 lesz, és a mantacsavar nem igazán fog bele passzolni.Nem is passzolt, egy kivétellel mind el lett k...va.az az egy is csak azért maradt jó mert az jó is volt. Nemhogy engedményt adtak volna a "melóért"hanem lelkesen felajánlotta, hogy van belevaló vw diesel hengerfej csavarja, de kicsit hosszabb mint kellene, de csak kézzel lehet vágni a hő miatt.és persze ezt is lóvéért kellett megvennem, pedig otthon megvolt a vadiúj manta hengerfejcsavarkészlet. Ja meg át sem mosták a blokkot.Egy órán át suvickoltam a felcsiszolásból maradt forgácsot belőle.otthon meg fűrészelhettük az acél csavarokat, meg számolgathattunk mennyivel kell majd lehúzni.

Amúgy vettem gyűrűket, amik alapból lógnak kicsit, de működnek, ki lett cserélve a hajtókar meg a főtengelycsapágy is, kapott hidrotőkéket, verzérműtengelyt, új láncot, láncfeszítővel, szimmeringeket.És 3 hét alatt összeállt a gép 2006 decemberében.

Majd ezzel a vassal jártam melózni Mórahalomra a homokutak útvesztőjében, ahol végig nagyon jól bírta.3-szor állt meg a kocsim, ebből 2 benzinkifogyás volt.Az első alkalommal Hmvhely-ről tartottam Algyő fele ahol a napi számlálóm még csak 34km-t mutatott, a benzin mutató meg nagyon sokat. Még 23 km-t mehettem volna a számításom szeritnt.de a hídnál megállt.Nagyon megijedtem, hogy az AC szállt el, mert egyszereldugult. Egy mantás állt meg, akivel így ismerkedtem össze.VW transporterrel volt és elvontatott 500 m-t hazáig.De akkor cafatokra szedtük a kocsit, keresve a nagy baj okát............másnap rájöttünk, hogy kéne benyát tenni bele, és pöccre indult.

A másik probléma egy apró contacthiba volt a biztosítéktáblán ami miatt nem volt szikra.Bárcsak mindig ennyi baja lenne.De pár hónapja egy rokonlátogatás során a Soltvadkert Kiskőrös híresen döcögős útjára tévedtem és kemény 50km/h tempóban mire Soltszentimrére jutottam letört a verda orra.A váznyúlvány végigrepedt és már csak szinte a sárvédő tartotta.Még jó hogy rokon kasztnis, nameg a párom is és összefoltozták.Pár hétig úgy jártam.

Így teltek a hónapok.Változott az életem, meg a körülmények is.A tavalyi garázsból, csudiszép szobát csináltam, új barátom lett, ő is mantát vett, aztán engem is elvett,kirugtak sallala.Na és Bogi-val is gondok voltak a Simontornyai hazavontatás után, ami egy hét otthoni fejtörést okozott, és azóta sem vagyunk biztosak mi volt a baja.

Mi kellene még?Kis lóvéhoz jutottam, és elhatároztam, hogy itt az ideje a kasztnimelónak.Egy nap alatt kibeleztem a verdát.Ülések, padlókárpit, csomitérburkolat, motortérből minden ami mozdítható, nameg a mocit is kivettük.2 hétre kasztnishoz ment a szépségem addig az alkatrészek nagytakarítása, festése ment.Végülis új élet, új pasi, új árnylat a verdán.Nagyon nagyon készültünk a Blitz-re.Megmondtam, hogy Mona nélkül nem megyek!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Szerda este 21.00-kor vontattuk haza az üres kasztnit, és csütörtök délután már járt a motor, és én meg full bekárpitoztam szép kékkel a belsejét, a lefestett cuccok is bekerültek az utastérbe, a beburkolt-kárpitozott motyók is a helyükön voltak. A beindítás érdekes volt.Egy barát jött segíteni, és azzal kezdte, hogy rosszul áll a gyújtásom, átvariálta, és eltekerte, ahogy elvileg lennie kellene.A verda nem indul......1 órán át sikertelen próbálkozás és marha sok akksicsere után nitrohígítós indítást kísérelt meg.Nem kell mondjam a kipuffon egy hatalmas lángcsóva hagyta el az ébredező autómat és a motortér kicsit szétrobbant.VAlami elszállt az tuti.Mire beszóltam, hogy mikor szétszedtem a motorteret, becímkéztem mindent, jó szőkenősen, csakhogy tudjuk mi,-hova.Végülis sosesem csináltam még ilyet. És emléxem, hogy a gyujtási sorrend nem az volt amit a srác állított.Kicseréltem arra amire emlékeztem, és pöccre indult.Ezután már csak a gyujtással kellett variálni., az optimális eléréséhez, de az alapjárat ugrát.Pénteken irány a Blitz.Reggel bevártuk a szegedi csapatot.3 manta +1 rekord.Még reggel a gyújtásomat álligattuk mire megjött a verda ereje.Érdekesen működött.Az alapjárat ugrált folyamatosan 2 mp-enként.A gázpedál soxor beragadt és tempomattal mentem Abádszalókig.Nem tudtam a sebességet kontrolálni, nameg a féket sem mert végig kemény volt és soxor túlfékeztem.Idegesítő volt a hang meg a gázpedál.Volt hogy végig fékezve kellett menjek, mert magától ment a kocsi.Hazafele már a futóművel is gondok voltak.De csillogó szemekkel és mosolyogva viseltem a dolgot, mert Mona a seggem alatt volt és működött.

Odaértünk kisebb nagyobb viszontagságokkal, majdnem balesetekkel, de ott voltunk!Az év nagy eseménye számomra, erre várok és készülök szeptembertől jövő augusztusig.Most sem ért csalódás pláne, hogy menyasszonyként jöttem haza, és még Hajninak is tudtunk gratulálni.Nameg rég nem látott arcokat is láthattam.

Nagy nehezen haza is jutottunk,egy kis gyorsulást csináltunk a 47-esen de éreztem, hogy vmi nincs rendben a futóművel. Óvatosan letettem otthon a kocsit, és másnap Sanyi alámászott.Örjöngött a kocsi alatt és szitkozódott.Mivel a kasztnis összerakta a futóművet de szólt hogy a felfogatócsavar menete meg volt szakadva, de összerakta.Majd ki kellene cserélni, mondta.Nade mi nem cseréltük ki és elmentünk a Blitz-re.Hazafele elhagytam róla az anyacsavart és kishijján kiesett a futómű motorostól mindenestől.Na másnap nyomás csavart venni.De ez is jó lett.Viszont megkaptam a fenyegetést, hogy akárhogy sírok ,mégegyszer félkész kocsival nem enged el.Pár nappal később Sanyi drágám rájött az alapjárat bajára.A nitrohígítós megmozdulásos robbanás után elszállt egy kis alkatrész.Gyors csere és gyönyörűen járt a motor, a gáz is jó lett.A féket is megcsináltuk.Azóta kifogástalan a kocsi.kopp-kopp "azért lekopogom"

És most itt áll az udvaron, minden nap letakarítva, letakarva, indulásra készen, csodálatos hanggal várja, hogy megnyomjam az indítógombot és szóljon a rock!!!!!! B)

1 Hozzászólás


Recommended Comments

Örülök, hogy végre összeállt Mona! Sok örömet és boldogságot adjon neked, és tegyetek meg együtt rengeteg kilómétert baleset és gond nélkül! Hasonló jókat kívánok még Sanyinak is Bogihoz! Ja, alakul a Hotel Manta, lagzira megyek ám!!!! És ezt vedd fenyegetésnek! :unsure: :mellow:

Link to comment

Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz

A bejelentkezés után megjegyzést írhat



Bejelentkezés


×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.