harc a futóműért
Nohát,végre elkezdődött amit már oly régóta vártam,újra előreléptem az ascona összerakásában...
Kedden felhívtam a kasztnist,és készségesen a rendelkezésemre bocsájtotta az utánfutóját...
Kedvenc házigazdám újra örömmel odaadta a kis diesel corsa-ját,amely szegény nem sokat jár,örül ha mehet valahová...Mivel vonóhorog van rajta,ő volt a legmegfelelőbb arra,hogy segítsen elhozni Kanizsáról amire szükségem van...
Igaz csak egy 1.7-es szívó diesel motor hajtja,amely pikk-pakk elveszti az erejét ha rápakolom az utánfutót,de azért üresen még úgy mentem vele,ahogy csak akartam...
Az út nem hosszú,hamar odaértem Zalaegerszegről,aztán egy cigi,és mentünk is ki a helyre,ahol a donor omega pihent...
Állítólag nagyon jó autó volt még amikor nem lett ez a sorsa,ebben gyárilag 3 literes motor volt,és sok extra apróság,amely segítette az autót vérengzőnek lenni az úton :(
Elkezdtem pakolászni az autóból,hogy hozzáférjek mindenhez,amire később szükségem lesz...
Amint leszedtem hátulról a szigetelést,már meg is pillantottam a padlólemezem egy részét,amely feltűnően jó állapotban,erről az oldalról szinte rozsdamentes volt......íme,ő az örültem ennek nagyon,később kevesebb munkám lesz vele..
Kedves barátomnak szüksége van egy pedálsorra,így hát ezt kezdtem el kibontani...
Sajnos ezt a részét még soha nem bontottam autónak,így hamar rá is jöttem,hogy nem lesz egyszerű!
Aztán egy cigi után fogtam egy pici lapfejű csavarhúzót,és végighasogattam a szivacsot a pedálok alatt,és körül...Hirtelen megláttam a bűnös csavarokat,amelyek odafogták a szerkezetet,és ezután már halálra volt ítélve a bennmaradása...hamar ki is jött,próbáltam minden egyes fémcsövet óvatosan áthúzni a motortérből,hogy komplett maradhasson a dolog,és később is használható...meglepően jó állapotban volt az egész,és még csak el sem volt rohadva...íme
Ezután jött(volna) a futómű leszerelése,amihez persze fel kellene fordítani az autót...Ehhez viszont először leszedtem az ajtókat,és az egyik sárvédőívet,hogy majd arra borítjuk a kocsit.
Az ajtókhoz nem volt épp nálam kalapács,hogy kiüssem a csapszegeket,így hát fogtam a nagyflexet(volt hogy a kicsit) és szépen leszabdaltam a zsanérok mögött mindet,persze úgy hogy később innen a csapszegeket leütve még az ajtók használhatóak legyenek...
A sárvédőív hamar lejött,5 percig kerestem csupán az utolsó csavart,amely belülről a kárpit mögött egy eldugott kis zúgban volt becsavarva...oldottam,és lepottyant az ív B)
Közben visszajött a tulaj is,és közösen megállapítottuk,hogy furfang nélkül ketten soha nem borítjuk fel ezt a nagy kasztnit...Én már szóltam előre neki,mikor megjött,hiszen előtte én is próbálkoztam,bár nem vagyok egy nagydarab,(azért pár mázsa papírt mindennap pakolok a nyomdában,ahol dolgozok) de ezt még csak megmozdítani sem bírtam...Körülnéztünk hát,és hamar kiszúrtam egy kb 2méter hosszú,meg kb 5-6 cm vastag vascsövet.Ez a "kis" szerszám a későbiekben is minden problémám megoldotta,most egyenlőre viszont arra használtam hogy alápakoltam a kasztninak,és emelgettem vele,János(a tulaj) pedig szorgalmasan rakosgatta a téglákat az autó alá...
Egy óra szenvedés,és 10-20 összevissza pakolt tégla után olyan helyzetben volt az autó,és a súlypontja is,hogy nekifutásból oldalra is borítottuk...így
Immár hozzáfértem a futóműhöz,elő a krova,hosszúszár,és egy perc erölködés :D Azért csak egy,mert a második percben már úgy próbálkoztam lazítani a csavart(sikeresen) hogy a kedvenc kis szerszámom,a kétméteres vascső,már lógott a krova végén mint erőkar...innentől kezdve minden berohadt csavar egyujjal lazult le :D
Egyedül a lengéscsillapítókhoz nem fértem hozzá belülről,és azt kis sem tudtam csavarozni sem(megfelelő célszerszám hiányában) úgyhogy ezt újra drasztikus módszerrel,flex-el vágtam le...persze a kasztni sértetlen maradt,a teló tetején a gumit vágtam ketté csavarostól...
Jött le szépen a futómű,már lógtak a kerékagyak,csak középen a diffiház kötődött még a kasztnihoz,mikor elkezdett dörögni az ég...No hirtelen elkezdtem sietni,leugrott a futómű kompletten,kardánostól diffistől mindenestől...jó nehéz is volt,legalább 10 percig raktuk fel az utánfutóra,mire ott kötött ki
Alatta a diffi olaja látható,kb egy liternyi(az összes) ki is folyt az utánfutóra...
Ezután még gyorsan megvizsgáltam a padlólemezemet,és hát itt azért már találtam rajta itt ott rohadást,de hála az égnek a lényeg,a rugótányérok csak felületi korróziót szenvedtek,a többi pedig egy jó kasztnissal javítható...Tas barátom frappánsan le is teremtett : "mit gondoltál,azt hitted talász majd full hibátlant?" :D hát ez nem az,de én már ráképzeltem erre a padlóra az asconát...
Gyorsan összepakoltuk a szerszámokat,és az apróbb alkatrészeket is beszórtam a corsa seggébe,aztán még utoljára használtuk a kedvenc szerszámomat,amelyel még végül kitámasztottuk az autót,és így hagytuk ott,hogy csütörtökön újra nekiessek,ezúttal a padlólemez kivágásának
Lett egy komplett futóművem,amely arra vár hogy ráfújjak 3 doboz WD40-et,hogy mire szét akarom szedni,addigra minden csavarja engedelmes legyen...
0 Hozzászólás
Recommended Comments
Nincsenek hozzászólások
Kérjük, jelentkezzen be a hozzászóláshoz
A bejelentkezés után megjegyzést írhat
Bejelentkezés