Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR
  • bejegyzés
    12
  • hozzászólás
    8
  • megtekintés
    15.473

About this blog

Egy Z22SE B2 Vectra Caravan története.

Entries in this blog

Átköltöztem

A jelenlegi (és a korábbi) fórummotor bizonyos szerkesztési feladatokat sajnos lassúvá, körülményessé vagy teljesen lehetetlenné teszi/tett, ezért új helyre költöztetem a blogot: http://z22sevectra.blogspot.hu/ Csak hogy jobban értsétek 1-1 poszt megírása akár 4-8 órát is elvitt, és ennek mérhető hányada volt a tényleges szövegíráson kívüli tevékenység (formázás, igazítás, linkelés, javítás, ellenőrzés, stb). Az új hely bár nem tökéletes jóval nagyobb szabadságot biztosít ezekben, jelentős

Tápiószecső

Tápiószecső

ZH

Ideig óráig kibékültem a korábban végrehajtott rugócserével, de folyamatosan kerestem a végleges megoldást. Az ültetőrugók piaca meglehetősen széles, de a választás nem egyszerű. Meg kell találni a megfelelő kompromisszumot a kinézet és a komfortvesztés között. Minél merevebb a rugó annál lejjebb lehet ültetni az autót és minél puhább annál több helyet kell hagyni, hogy a berugózánál ne érjen bele a kerék semmibe. Mint mindig most is elkezdtem túrni a netet. A vélemények nagyon egy irányba mutat

Tápiószecső

Tápiószecső

Bak

Vétel előtt már a próbaúton kiszúrtam, hogy a váltásokkal valami nem stimmel. Akkor még azt gondoltam, hogy csak szokni kell a kuplung fogáspontját, de hamar rájöttem bárhogy is hangolom a lábtechnikámat nem bennem van a hiba. Tempósabb váltásoknál ránt, néha pedig annyira próbálom finomítani ezt a rántást, hogy túlcsúsztatom. Nagypapás tempónál viszont általában jó. Úgyhogy igazából nem szeretek váltani ezzel az autóval. :(   Nem telt el sok idő, és érett bennem a kuplungcsere gondolata, ami e

Tápiószecső

Tápiószecső

Nagy levegő #1

A szívórendszer átalakítása az egyik legizgalmasabb dolog az autó módosításai során. Egy gyári autó szívórendszerét akár meglehetősen alacsony költségvetésből is szinte a végtelenségig lehet faragni, ellenben kevés a polcról levehető kész megoldás, nincsenek konkrét receptek, csak általános alapelvek. Így sokat kell agyalni mire minden összeáll. Ezen a terülteten is sokat tapasztalatam a fehérrel, ezért volt honnan ötleteket meríteni. Az alább leírt események immár több, mint egy éves időszakot

Tápiószecső

Tápiószecső

Fólia

Annak idején a fehér kapott egy körbefóliát, ami ha jól rémlik 30-35%-os áteresztésű lehetett, azaz a beeső fénynek a 30-35%-át engedte át. Imádtam. Jó volt nyáron, jó volt télen, nappal és sötétben. Egyetlen kivétel volt csak a sötétben és esőben/ködben kivilágítatlan helyen való tolatás. Ilyen esetben szó szerint semmit nem lehetett látni. Előnyei azonban messzemenően feledtették velem ezt az elég ritkán előforduló hátrányt. A kékre is mindenképpen akartam valamit hő-, UV-, és törésvédelemre.

Tápiószecső

Tápiószecső

Ampervadászat #3

Ha csökken az elektromos energiaigény, akkor csökkenhet az azt kiszolgáló rendszer teljesítménye is. Álló motornál az energiaforrás értelemszerűen az akkumulátor, míg járó motornál a generátor. Utóbbi esetben az akku pufferként működik, stabilizálja a rendszer feszültségét, és nagyobb igénybevételnél besegít a generátorak. Tehát leginkább ballaszt. :) Az akku Az akkumulátor (jelen esetben ólom-savas) kényes egy jószág. Nem szereti sem a túl meleget, sem a túl hideget. Előbbiben könnyen kár

Tápiószecső

Tápiószecső

Ampervadászat #2

Míg a műszerfalban és a kapcsolókban lévő világítás csak gyújtáson vagy a helyzetjelzők felkapcsolása után kezdenek világítani, azaz inkább menet közben használatosak, addig a különböző térvilágítók (beltér, ajtó, csomagtér, kesztyűtartó) túlnyomó többségben álló helyzetben működnek (kivéve a rendszámtábla világítás két izzója). Ráadásul sokszor teljesen feleslegesen, nappal ugyanis semmi szükség rájuk. Az itt található szofita izzók cseréje ezért elsősorban az akkut kíméli, a generátort pedig c

Tápiószecső

Tápiószecső

Ampervadászat #1

A belső világítás ledesítését elsősorban dizájn szempontok miatt kezdtem, de később rájöttem, hogy lehetőség van a teljes elektromos rendszer fogyasztásának számottevő csökkentésére, ami sok szempontból is előnyös. Ennél fogva a megjelenés minősége kicsit háttérbe szorult. A ledesítés első fázisa Sem az elektronikában, sem a forrasztásban nem mondhatom magam túlságosan tapasztaltnak, de ahogy mondani szokták a szükség nagy tanítómester. Az alkatrészek kiválasztásában és méretezésében viszo

Tápiószecső

Tápiószecső

Grammvadászat #1

Az autó menetdinamikájának fokozása alapvetően három módon lehetséges. Teljesítménynöveléssel, tömegcsökkentéssel és veszteségcsökkentéssel. Utólagos módosítással arányaiban a teljesítménynöveléssel érhető el a legnagyobb változás. Egy 10%-os teljesítménynöveléshez némi túlzással már a sarki boltban is hozzájuthatunk, viszont egy ugyanilyen mértékű tömegcsökkentés (feltételezve, hogy az autó utcai jellege is megmarad) már meglehetősen extrém mértékűnek tekinthető. A veszteségcsökkentés még en

Tápiószecső

Tápiószecső

Nyári kerék

Mivel az autót májusban téli gumival vettem, be kellett szereznem egy nyári garnitúrát is. Az adott felnire való téli/nyári váltásról már régen leszoktam (hosszabb távon nem gazdaságos, a fel/leszerelés a gumit is feleslegesen terheli ráadásul a tárolást is bonyolultabb megoldani), így hát felnit is szereznem kellett. Az első alufelni vásárlást még a fehérnél követtem el. Akkor még bedőltem a marketing dumának, és egy extra könnyűnek beharangozott felnit (AEZ Xylo) sikerült megvenni, ami val

Tápiószecső

Tápiószecső

Túl magas...

... az eleje a hátuljához képest. Már nem vagyok benne teljesen biztos, de a sárvédőív alsó és a gumi felső pereme közt 4 cm-el volt több hely elöl, mint hátul. Ha finoman fogalmazunk, akkor mondhatjuk hogy ez nem használ az autó szépségének. A jelenség viszont nem egyedi, többen hasonló eltérésről számolnak be, Z22SE Vectra esetében. (Más motorhoz kapcsolódóan nem találkoztam ilyennel.) Ami méginkább meglepő, hogy bizonyos esetekben ültetőrugók beépítése után is megmaradt a különbség. Elméletil

Tápiószecső

Tápiószecső

Bevezető

Elismeréssel és némi irigységgel telve olvasom azokat a történeteket, amelyek idősebb gyári állapotú autókról szólnak, legyenek ezek, akár a hosszú idő alatt eredeti állapotban megőrzött, akár hosszas munkával restaurált autók. Ilyenkor általában eljátszom a gondolattal milyen volna, ha én is birtokolnék egy ilyet. Racionális érvek mentén ezeket az ábrándokat hamar kiürítem a fejemből, de egy fél évvel ezelőtt kicsit tovább is eljátszottam a lehetőséggel. Megvettem életem harmadik első autóját a

Tápiószecső

Tápiószecső

×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.